Gå til innhold

4-dagersturer rundt i Europa for 1-2 reiseglade 20-åringer?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå påbegynt min halvårige tjeneste på Rasmtein Air Base(Google Maps), og det betyr at jeg hver tolvte dag vil ha muligheten til å reise så langt tiden og pengene rekker i fire dager! Planen er å ta med speilrefleksen og kapre minner fra hele Europa, for enten å opprette en liten reiseblogg eller i allefall lage albumer på flickr el. Derfor tar jeg gledelig i mot alle forslag til reisedestinasjoner og attraksjoner!

 

Eventuelle andre tips til reisene mottas selvfølgelig også gjerne^^

 

Sondre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du så mye som et fnugg av (kultur)historisk interesse er Dresden og Leipzig selvsagte destinasjoner, å kunne knipse bilder er ikke feil der. Nürnberg bør også være obligatorisk. Vestover er Reims vakker og undervurdert (langt kortere enn Paris også for dere!). I tillegg er det selvsagt mye interessant dere ikke trenger å dra lengre enn til Rhinen for å oppleve.

 

Hva slags budsjett dere har aner jeg ikke (avhenger formodentlig noe av om det er førstegangstjeneste eller en høy stilling man er i besittelse av?), Deutsche Bahn koster litt, utover dette trenger man ikke bruke noen voldsomme summer på å reise.

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å besøke de hovedstadene som er innen fornuftig rekkevidde, men utover det har jeg ikke funnet så mange reisemål enda. Setter derfor stor pris på forslagene dine^^ Ettersom de alle er veldig nærme kommer jeg antageligvis til å besøke dem i løpet av tiden min her nede.

Ettersom jeg kan noe fransk (og ønsker å lære mer!) kommer jeg garantert til å besøke Reims. Jeg tar med glede imot forslag på flere interessante steder i Frankrike, store som små^^

Når det gjelder budsjett vil jeg helst prøve å ligge under 3000NOK totalt(reise, kost og losji) per tur. Aller helst så billig som mulig selvfølgelig, men dette halvåret skal handle om reising, nye steder, kultur, historie og erfaringer. Samtidig, skulle det være noe spesielt, så kan vel budsjettet brytes, men jeg skal prøve å spare litt så jeg kan få tatt en tur både til Nord- eller Sør-Amerika og Asia eller Midtøsten. Heldigvis er det mulig å få vanvittig rimelige flybilletter med Ryanair, så det bør være mulig å reise ganske langt for en liten penge.

Det kan også nevnes at hvis det plassen ikke ligger for langt vekk kan det være jeg kan ta en dagstur eventuelt en todagerstur mellom 4-dagersreisene mine. Nürnberg og Reims er fine alternativer sånn sett, siden de bare ligger rundt 3 timers kjøring unna. Arbeidsplanen min er sånn at jeg jobber 4 dag-vakter, 4 dager fri, 4 natt-vakter, og 4 dager fri. Mellom dag- og natt-vakt er det ikke noe problem å reise, men mellom natt- og dag-vakt får jeg for det første dårlig tid siden jeg nesten mister en dag med sovingen, og dessuten har jeg andre ting jeg også må ta meg tid til:P

Edit: Avsnittene forsvant:P

Endret av Sonsol
Lenke til kommentar

Aer Lingus flyr deg fra Frankfurt til Dublin for under 1000-lappen.

Air Baltic tar deg til Riga for 1000-lappen.

Iberia tar deg til Firenze for et par tusenlapper.

Mulighetene er tydeligvis mange.

 

Hva med å ta en søkemotor og sjekke hva du kan nå fra Frankfurt?

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Er kanskje ikke like interessert i å vite hvor jeg kan få billige reiser som hvor det kan være gøy å reise til. Jeg setter stor pris på forslag om små steder, siden jeg egentlig ikke er noen stor fan av store byer. "Dessverre" (:p) er det ofte mye interessant historisk sett i store byer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...