Gå til innhold

Kjøpe PSP: PSP 3004 eller PSP GO?


Zhensic

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en psp snart, men jeg er usikker på hvilket valg jeg skal ta.

For det første skal jeg bare bruke lovlige spill ikke hacke pspen og slike ting.

Jeg skal bruke den mye til film og spill generelt.

På psp go følger det jo med 10 spill når du kjøper den og det er jo et stort pluss.

Psp go har også 16 gb minne som også er et pluss da jeg senere skal sette inn et 32 gb minnekort.

 

Hva synes dere? Positive og negative sider ved begge?

Trenger svar fort.

-Thomas-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

PSP 300 får du til under en tusenlapp, psp go har jeg ikke sett billigere enn 16-1700. Den eneste nevneverdige forskjellen mellom de to er at PSP go ikke har UMD-spiller, og dermed kun kan kjøpe spill via PSN Store. Utvalget av spill er ikke akkruat dårlig og prisnivået er foholdsvis greit der, men du får jo bare tak i en liten brøkdel av spillene som er utgitt til psp der, så jeg har vanskeligheter med å anbefale PSP go. PSP er også på slutten av levetiden sin, så ikke forvent særlig mye mer av nye interessante spill til den, noe som bidrar til å gjøre PSP go til et dårligere kjøp, da vi ikke vet hva som skjer med PSN Store når psp 2 kommer.

 

En tusenlapp for 3000-versjonen er derimot en helt grei pris, noe billigere enn det blir den neppe. Selv om det er tynt med nye spill til maskinen, er det et hav av gode og billige spill å få kjøpt på diverse nettbutikker rundt om.

Lenke til kommentar

PSPgo er bittelitt mindre, å enklere å ta med seg.

Om du vil kjøpe spill i butikk så kan du ikke gjøre det med PSPgo, siden den er nedlastning only.

 

Anbefaler at du kjøper PSPGo, fordi de har en fryktelig bra promotion.

 

Du får 10(!) gratis spill med PSPgo, så lenge du registrerer din nye PSP på PSN før 31 januar, og laster ned Promotion-temaet, promotionen er tilgjengelig i Norge, såfremt du har bredband og trådløst nettverk.

 

Og spillene er ganske bra også, de aller fleste ligger på over 80% på metacritq, her ser du spillene du får,

http://uk.playstation.com/psp/

 

og her er promotion detaljene,

http://uk.playstation.com/legal/detail/item283471/PSP%E2%84%A2go-Promotion/

 

Hvis du handler brukt så får du ikke spillene om PSP'en har vært koblet opp mot PSN før. :-/

Lenke til kommentar

Jeg klarte ikke å holde GO over tid. Strømbryteren står litt idiotisk til også da man kan komme borti denne mens man spiller.

 

Selv kjøper jeg stort sett spillene over PS Store på PSP-en min, men denne har også mulighet til å spille en rekke PSP-spill som ikke er tilgjengelig i PS Store da det er store mangler her ift hva som finner på markedet på UMD.

 

Om du ikke også har planer om å legge inn filmer på minnebrikker, så trenger du UMD for å spille av filmer, men UMD er ikke helt støyfritt i motsetning til å lagre filmer på minnekort. UMD er vel også så og si på vei ut av markedet, men de er veldig billige. På Elkjop.no finner du kun tre tilgjengelig for 5,- per stk (kanskje det er flere der, gjorde bare et raskt søk), om dette er tilfellet på flere sider så kan det hende man må kjøpe en del før man i det hele tatt kommer i nærheten av portoen.

 

Den eneste fordelen jeg så med PSP Go var at det er den første PSP-en som var bedre designet for de som liker å enkelt kunne ta meg seg en håndhold konsoll rundt omkring, den passer f.eks nokså greit i en lomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...