Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Neseblod hver gang jeg dusjer


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Har hatt et dødsirriterende problem de siste 3-4 ukene nå; Jeg begynner å bli neseblod hver gang jeg dusjer. Jeg har ingen anelse hvorfor, og jeg trenger ikke å røre nesen engang før det begynner å dryppe. Heldighvis så stopper det relativt fort (1-2min) hvis jeg stapper en finger opp der og legger trykk på der det renner fra, men nå er jeg lei av å vaske dusjen hver morgen.

 

Hva kan jeg gjøre for å forhindre blødning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gratulerer du er døende! ut i fra hva du skriver så tror jeg du har ca 24-72 timer igjen og leve. enjoy. men fra spøk til revolver.

 

gå til legen :thumbup:

Faen var poenget med den posten der.....?

 

OT: Ja, ta en tur til legen, kanskje du reagerer på vann eller noe :S Er jo uansett ikke normalt så jeg hadde sjekka det asap.

 

For å forhindre blødning...ikke dusje? Kanskje bare vaske deg på andre måter frem til du har vært hos legen. Evnt. prøve å ikke få vann i ansiktet når du dusjer.

Endret av TM B
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Takker for svar, får bestille time hos legen snart.

 

Ja, det er vel mulig å ikke få vann i ansiktet, kan prøve det og se hva som skjer. :)

 

Det har skjedd før også, noe jeg glemte å skrive i førstepost, har hatt det 2-3 ganger før der det har vart rundt 1 måned, før det har gått over.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt omtrent akkurat det samme, bare at jeg kunne begynne å blø hvor som helst og når som helst.

 

Forklaringen jeg fikk var et sprukket blodkar. Ved vanlig kroppstemperatur og litt kaldere (slik nesa ofte er), så er blodkaret såpass sammentrukket at det holder tett. Men når temperaturen stiger (som ved dusjing, eller hard fysisk aktivitet, feks), så utvides blodårene, og blodkaret har ikke rukket å gro skikkelig før det blir åpnet igjen.

 

Det er ganske irriterende, og det kan vare ganske lenge, men farlig er det ikke. Legen kan imidlertid svi av det aktuelle blodkaret oppe i nesa sånn at blodåren blir forseglet. Jeg har ikke gjort dette selv, bare fått beskjed om at det er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...