Gå til innhold

Flashet NF7-S med feil BIOS! Død...


Anbefalte innlegg

Ikke nok med at mitt Sapphire 9800 PRO var defekt ved ankomst (returneres). I tillegg flashet jeg BIOS'en på Abit NF7-S kortet med nedlastet versjon NF7_19.BIN.

Etter restart starter ikke maskinen. Den får strøm, men svart skjerm. Ikke et pip! Forsøkte å cleare CMOS (uten å håpe for mye), men samme resultat.

Er det noe jeg kan gjøre, eller må jeg bestille nytt HK?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for responsen, karer. Jeg er nok litt for ærlig til å kjøre en DOA på kortet :wink: , men skal høre med leverandøren om de kan hjelpe med et eller annet...

Ellers har jeg funnet en del tips på forumet til Abit, men det gjenstår å se om det har noen effekt.

Og jeg som tok fri fra jobben denne uken kun for å bygge maskin, klokke den og spille... :( jaja...

Lenke til kommentar
Takker for responsen, karer. Jeg er nok litt for ærlig til å kjøre en DOA på kortet :wink: , men skal høre med leverandøren om de kan hjelpe med et eller annet...

Ellers har jeg funnet en del tips på forumet til Abit, men det gjenstår å se om det har noen effekt.

Og jeg som tok fri fra jobben denne uken kun for å bygge maskin, klokke den og spille... :( jaja...

Vel.. jeg sendte inn kortet selv om det ikke var DOA..

BIOSen på hovedkortet mitt sa takk for seg, og jeg forklarte dette til komplett (hvor jeg hadde kjøpt det) og jeg sendte kortet inn. De flashet om BIOSen igjen og nå er alt bare bra.

Send en mail eller snakk med stedet du kjøpte kortet og forklar situasjonen. Kan jo hende de gjør det for deg gratis.

Lenke til kommentar

Det er hos komplett jeg også kjøpte kortet... Jeg skal søke om retur og forklare hva som har skjedd. Kanskje de er så snill å hotflashe min BIOS også :smile: .

Men skal i hvert fall bruke dagen i dag for å prøve alle mulige metoder for å få HK til å kjøre igjen (skader i hvert fall ikke).

Jeg poster på denne tråden igjen om jeg finner en løsning i tilfelle andre har hatt det like travelt som meg...

Lenke til kommentar

Bare en liten oppdatering:

 

Det var ikke mulig å redde bios uten å hotswappe med en annen PC som bruker samme bios-brikke, noe jeg ikke har tilgang på.

 

Kontaktet returservice hos komplett og de tilbød seg å å brenne bios på nytt for 150,- + porto. Dette synes jeg er rett og slett rimelig pris og skryt går også for rask tilbakemelding på retur-forespørselen. Jeg fikk også returgodkjenning på Radeon 9800 Pro kortet også. (Dette var defekt ved ankomst). Det er ikke siste gang jeg handler der i hvert fall. God service!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...