Gå til innhold

Den dyre eller den billige vaskemaskinen? Hva bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

På exspert her i byen leser jeg i en reklameannonse, har de nå tilbud på en billig vaskemaskin 1799,- og en dyr vaskemaskin 5999,-

 

Den dyre vaskemaskinen har 10 års kvalitetsgaranti den andre står det ingenting om garanti.

 

Hvilken bør jeg velge sett at jeg har penger til begge. Siden det er så stor prisforskjell så vil jeg jo ikke hive penger ut vinduet både på en billig maskin som kanskje ikke fungerer så lenge eller en dyr en som jo kanskje er i dyreste laget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Som selger i Expert kan jeg anbefale maskinen til 1799,- den er helt grei i forhold til pris.

Men ikke forvent at maskinen lever mer enn 5 år, da har du ikke garanti lenger.

 

Selv ville jeg tatt en kikk på de nye modellene vi har fått fra Panasonic,

der får du utrolig mye for pengene! Alle maskinene fra Panasonic har børsteløs motor,

børstene er ofte det første som ryker på maskinene...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Kjøp det billigste du finner. Jeg har en Whirlpool som jeg betalte 2500 for for snart 7 år siden og den fungerer enda 100%. Det var det billigste jeg fant da og jeg angrer ikke. Det er MYE for pengene, uansett om det bare varer i 5 år.

 

Til selgeren fra Expert: Har dere virkelig 5 års garanti på Samsungmaskinen? Eller er det 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett?

Lenke til kommentar

Mr gnom, hvilke KRAV har du til en vaskemaskin da?

-støy ?

-kapasitet ?

-børsteløs motor ?

-restfuktighet i tøyet etter sentrifuge ?

-programvalg ?

etc...

 

Har du ingen krav, er jo det billigste du finner godt nok. Og med 5 års reklamasjonsrett, blir det relativt billig i lengden hvis du kun kjøper slike maskiner.

Lenke til kommentar

Det er to måter å se på kjøp av vaskemaskin på. Hva er mest økonomisk, og hvilket vaskeresultat er viktig for deg.

Jeg har sett et utall tester av vaskemaskiner og det er alltid en sammenheng mellom pris og godt vaskeresultat, altså hvor rent tøyet blir.

Du vil også stort sett alltid få en maskin som varer vesentlig lenger ved å gå for f.eks en maskin fra Miele.

Søk opp noen tester av vaskemaskiner så tipper jeg du får svar på det meste du lurer på.

Lenke til kommentar

Kjøp det billigste du finner. Jeg har en Whirlpool som jeg betalte 2500 for for snart 7 år siden og den fungerer enda 100%. Det var det billigste jeg fant da og jeg angrer ikke. Det er MYE for pengene, uansett om det bare varer i 5 år.

 

Til selgeren fra Expert: Har dere virkelig 5 års garanti på Samsungmaskinen? Eller er det 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett?

 

Samsung har 5 år på motor, men uansett er Samsung ett bra merke på vask.

Vi har solgt sinnsyke mengder og det er ekstremt lite feil på maskinene deres.

Lenke til kommentar

Kjøp det billigste du finner. Jeg har en Whirlpool som jeg betalte 2500 for for snart 7 år siden og den fungerer enda 100%. Det var det billigste jeg fant da og jeg angrer ikke. Det er MYE for pengene, uansett om det bare varer i 5 år.

 

Til selgeren fra Expert: Har dere virkelig 5 års garanti på Samsungmaskinen? Eller er det 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett?

 

Samsung har 5 år på motor, men uansett er Samsung ett bra merke på vask.

Vi har solgt sinnsyke mengder og det er ekstremt lite feil på maskinene deres.

Helt inntil noe faktisk skjer med samsung. Da er det et h**vete å få tak i deler til de.

Velg en maskin som er laget av de gode gamle leverandørene. (Les: Bosch/Siemens, Electrolux, AEG, Miele etc)

Hilsen selger som har jobbet i både elkjøp og expert i flere år.

Lenke til kommentar

Vel, klarer de/reperatøren ikke å skaffe deler har du krav på en ny maskin så det er vel ikke akkurat noe hokus pokus. Ja, du må nok vente noen dager men den risikoen er nok verdt å ta for de som kjøper en slik maskin (altså ikke barnefamilier med 2-3 unger). 1800 spenn for en maskin som varer i 5 år (og mest sannsynlig enda lengre) er ingen dårlig deal uansett som sagt.

Lenke til kommentar

Takker for mye nyttig info :) Vi er et samboerpar som skal bruke maskinen. Vi har ikke noen spesielle krav til funksjonalitet eller annet på vaskemaskinen. Så lenge klærene blir rene så er vi fornøyd.

 

Men skal vurdere Miele. Tar turen på exspert nå og kikker litt :)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...