Gå til innhold

Ny bærbar PC, Vurderer en dell XPS. video og skole som primærbruk.


morgan_kane

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter en ny bærbar PC og har sett litt på dell sine.

 

Kom over denne som ser ut til å være noe for meg, http://www1.euro.dell.com/no/no/hjem/Dell-b%C3%A6rbare-PC-er/xps-15/pd.aspx?refid=xps-15&s=dhs&cs=nodhs1&ref=lthp

 

Skal kunne se videofilmer i hd og være behagelig å skrive med. Så jeg lurer på om det er noen som gi meg erfaringer med denne PCen?

 

Har denne PCen muligheter for å koble inn en prosjektor via vga? og funker USB 3 portene med USB 2 enheter? Hvor stor forskjell vil jeg merke ved å velge i5 eller i3 prosessor?

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er på utkikk etter en ny bærbar PC og har sett litt på dell sine.

 

Kom over denne som ser ut til å være noe for meg, http://www1.euro.del...nodhs1&ref=lthp

 

Skal kunne se videofilmer i hd og være behagelig å skrive med. Så jeg lurer på om det er noen som gi meg erfaringer med denne PCen?

 

Har denne PCen muligheter for å koble inn en prosjektor via vga? og funker USB 3 portene med USB 2 enheter? Hvor stor forskjell vil jeg merke ved å velge i5 eller i3 prosessor?

 

Hei sveis. Jeg ser for tiden på samme pc som deg. Nå er ikke jeg noen ekspert, men slik jeg forstår det (utifra diverse reviewer) ville jeg gått for 4 gb ram, i5 prosessor og en større hardisk (valgfritt ofc.). Som blir dette:

 

edit: Vil gjerne ha andre's synspunkter.

 

edit2: Er det noen som vet hva forskjellen er på i5-560M (2.66 GHz,3M) og i5-460M (2.53 GHz,3M).

Endret av Erratum
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne pcen for en mnd siden, og er fornøyd.

 

Tastaturet er greit, er aldri så kresen på dette, da jeg alltid venner meg til det. Var noe uvant i hvordan tastene ble trykket ned iforhold til min gamle dell pc, veit ikke hva det er. Har ikke skrivd en lenger enn i facechat ennå, så får se når studiene starter. Mens jeg skriver dette går det fint. Ingen unødvendige taste feil som jeg finner.

 

usb2 enheter fungerer på usb3 portene

 

Pcen i seg selv har ingen vga-port, men har displayport så du kan kjøpe en overgang til om jeg ikke tar feil..

 

Forskjellen mellom i3 og i5 veit jeg ikke, gikk for i5 for det er bedre. Vet ikke om jeg hadde merket noe, og det kommer vi aldri til å finne ut av heller.

 

Byggekvaliteten er god, med fine aliminiumsdetaljer.

 

Høytalerene er også sinnsyke, helt kanon :D

Lenke til kommentar

Blir denne PCen veldig varm etter bruk? sånn at du merker det på tastaturet og touchpaden?

 

"While using the Dell XPS 15, we noticed that the left palm rest and the touchpad both got warm, though not unpleasantly hot. After streaming a video for 15 minutes, we measured the keyboard at a reasonable 92 degrees. However, the touchpad reached 95 degrees, right on the border of what we consider annoying. The bottom of the chassis, which is the warmest part of any notebook, reached 102 degrees."

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Har denne maskinen selv og er veldig fornøyd.

 

Jeg har full hd på min skjerm, og den ser fantastisk ut. Har ikke opplevd bedre skjerm på en bærbar pc før. Sammen med de gode høytalerne som jeg heller ikke har opplevd maken til på en bærbar pc, så egner denne maskinen seg veldig godt til å se på film med.

 

Eneste negative jeg kan si etter noen dagers bruk er som nevnt litt varme på venstre side, og litt støy under spilling.

Endret av Treasure
Lenke til kommentar

Blir denne PCen veldig varm etter bruk? sånn at du merker det på tastaturet og touchpaden?

 

"While using the Dell XPS 15, we noticed that the left palm rest and the touchpad both got warm, though not unpleasantly hot. After streaming a video for 15 minutes, we measured the keyboard at a reasonable 92 degrees. However, the touchpad reached 95 degrees, right on the border of what we consider annoying. The bottom of the chassis, which is the warmest part of any notebook, reached 102 degrees."

 

 

 

 

 

 

 

Fahrenheit, ikke Celsius.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...