del_diablo Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 Det er ingen ulemper mer den, den overkommer kun en defekt med måten windos sin TCP/IP stack fungerer default. Skjønner ikke hvordan denne kan virke rent praktisk. Den vil bytte om slik at windows svarer på hver ping-forespørsel, fra default som er annenhver. Men dette vil da bare gi en "teoretisk" lavere ping. Alt som foregår i spillet er da ikke avhengige av ping-forespørselen? Lukter placebo. Dunno, godt mulig det er placebo. På en anne side: Det kan hjelpe i noen tilfeller. Vis du svarer på hver ping så slipper du å oppdatere 2 ganger per ping som kommer igjennom, derav får du sendt dobbelt så mange "pings". Men om det hjelper? Dunno.
Lednar Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 (endret) Before Leatrix Latency Fix is installed: * Server: "Ok computer, I just sent a data packet over to you, got it?" * Your computer: ... * Server: "Come on, answer me! I don't have all day! Stop wasting time!" * Your computer: ... * Server: "Ok, forget it, I've waited long enough, sending another one over! Got it?" * Your computer: "Yep, got that one, also got the one you sent before, thanks." * Server: "Well, why didn't you acknowledge the first one when I sent it? I was waiting ages!" * Your computer: "Sorry, I'm just trying to make the network more efficient by bundling the acknowledgements together in pairs. This is how I'm setup by default." After Leatrix Latency Fix is installed: * Server: "Ok computer, I just sent a data packet over, got it?" * Your computer: "Yep, send the next!" * Server: "That was fast! Ok, here's another, got that?" * Your computer: "Yep, send the next!" * Server: "Wow! What an improvement! Now that's more like it!" * Your computer: "Yep, it's certainly keeping me on my toes, thanks!" Denne fiksen vil hjelpe deg med å sende datapakkene så fort som du får de. Noe som vil si at spillet via TCP/IP på maskinen din ikke venter med å sende at du f.eks skyter en person. Serveren sender tilbake informasjonen, men PCen din venter med å si ta han har mottatt. Dette er som sagt en defekt til den standarde TCP/IP protokollen, og kan skape høy ping/ms i spill. Dette er også på Windows nivå, og derfor vil endringen gjelde stort sett alt annet som bruker denne protokollen. Grunnen til at du fikk høy ping når du spilte CSS kan være mye fra blant annet stor trafikk, malwareinfisert PC, eller at ISPen din lurer deg. Dette er en enkel løsning på noe av det som kan ha skylden. Hjelper uansett ikke dette og/eller du ikke er fornøyd, er det en enkel måte å avinstallere dette uansett. Selv merker jeg stor forskjell på ms både med og uten denne fiksen på BF, WoW, WC3, LoL, og ellers spill jeg spiller over nettet. Placebo eller ei, forsøk selv. Det finnes også flere guider som viser hvordan du selv kan gå inn i registeret og endre på dette om du ønsker det. Endret 12. januar 2011 av Lednar
Bjonski Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 Denne fiksen vil hjelpe deg med å sende datapakkene så fort som du får de. Noe som vil si at spillet via TCP/IP på maskinen din ikke venter med å sende at du f.eks skyter en person. Såvidt jeg vet så er denne fiksen bare tilegnet "ping" innenfor TCP/IP protokollen. Dersom det viser seg at windows avviser annenhver TCP/IP forespørsel generelt, så er det katastrofalt.
oslofreak Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har selv testet Leatrix' Latency Fix, både da jeg bodde i Norge, men også etter jeg flyttet til Australia. Spesielt sistnevnte hjalp veldig da jeg gjerne ville fortsette å spille WoW sammen med RLs, men i utgangspunktet lagga altfor mye. Latency fiksen gjorde det hvertfall greit nok (dog, blei ikke så mye mer arena, hehe)... Verdt å teste.
Lednar Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 Denne fiksen vil hjelpe deg med å sende datapakkene så fort som du får de. Noe som vil si at spillet via TCP/IP på maskinen din ikke venter med å sende at du f.eks skyter en person. Såvidt jeg vet så er denne fiksen bare tilegnet "ping" innenfor TCP/IP protokollen. Dersom det viser seg at windows avviser annenhver TCP/IP forespørsel generelt, så er det katastrofalt. Den avviser ikke noe som helst. Den bare venter til "raden" er full før den sendes videre. Personen som har laget dette scriptet forklarer det veldig mye bedre enn meg. Så jeg vil anbefale deg å lese på den siden jeg linket tidligere.
del_diablo Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 C:\User>ping google.no Pinger google.no [74.125.77.104] med 32 byte data: Forespørsel avbrutt. Svar fra 74.125.77.104: byte=32 tid=94ms TTL=50 Svar fra 74.125.77.104: byte=32 tid=185ms TTL=50 Svar fra 74.125.77.104: byte=32 tid=196ms TTL=50 Ping-statistikker for 74.125.77.104: Pakker: sendt = 4, mottatt = 3, tapt = 1 (25% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 94ms, maksimum = 196ms, gjennomsnittlig = 158ms C:\User>ping vg.no Pinger vg.no [195.88.54.16] med 32 byte data: Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=215ms TTL=245 Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=154ms TTL=245 Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=149ms TTL=245 Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=103ms TTL=245 Ping-statistikker for 195.88.54.16: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 103ms, maksimum = 215ms, gjennomsnittlig = 155ms C:\User>tracert vg.no Sporer rute til vg.no [195.88.54.16] over maksimalt 30 hopp: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 174 ms 94 ms 36 ms 195.204.142.1 3 133 ms 225 ms 265 ms 195.204.200.17 4 164 ms 166 ms 178 ms 195.204.25.64 5 299 ms 364 ms 339 ms c10G-xe-4-3-0.br1.osls.no.catchbone.net [193.75. 9.25] 6 281 ms 275 ms 318 ms te0-0-0-2.oslo-oslos3da-p2.as2116.net [193.75.3. 133] 7 213 ms 160 ms 158 ms te0-0-0-4.oslo-san110-p2.as2116.net [195.0.240.3 3] 8 120 ms 199 ms 163 ms te5-0-0.br1.fn3.no.catchbone.net [193.75.2.102] 9 173 ms 124 ms 169 ms xe-1-3-0.cr3.hmg9.no.linpro.net [193.156.90.81] 10 160 ms 213 ms 210 ms vlan62.sw0.hmg9.no.linpro.net [87.238.32.19] 11 117 ms 127 ms 82 ms www.vg.no [195.88.54.16] Søking fullført. C:\User>tracert vg.no Sporer rute til vg.no [195.88.54.16] over maksimalt 30 hopp: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 91 ms 132 ms 168 ms 195.204.142.1 3 110 ms 107 ms 129 ms 195.204.200.17 4 184 ms 292 ms 252 ms 195.204.25.64 5 255 ms 270 ms 250 ms c10G-xe-4-3-0.br1.osls.no.catchbone.net [193.75. 9.25] 6 89 ms 106 ms 151 ms te0-0-0-2.oslo-oslos3da-p2.as2116.net [193.75.3. 133] 7 292 ms 188 ms 125 ms te0-0-0-4.oslo-san110-p2.as2116.net [195.0.240.3 3] 8 56 ms 113 ms 147 ms te5-0-0.br1.fn3.no.catchbone.net [193.75.2.102] 9 310 ms 178 ms 154 ms xe-1-3-0.cr3.hmg9.no.linpro.net [193.156.90.81] 10 232 ms 203 ms 186 ms vlan62.sw0.hmg9.no.linpro.net [87.238.32.19] 11 85 ms 129 ms 113 ms www.vg.no [195.88.54.16] Søking fullført. C:\User>tracert tek.no Sporer rute til tek.no [89.250.123.165] over maksimalt 30 hopp: 1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 407 ms 439 ms 382 ms 195.204.142.1 3 210 ms 88 ms 135 ms 195.204.200.17 4 202 ms 142 ms 189 ms 195.204.25.64 5 200 ms 156 ms 142 ms c10G-xe-4-3-0.br1.osls.no.catchbone.net [193.75. 9.25] 6 179 ms 122 ms 203 ms te6-5-nix2.cr0-r66.dipx-osl.no.p80.net [193.156. 120.67] 7 193 ms 134 ms 91 ms te6-4-r66.cr0-r65.hmg9-osl.no.p80.net [82.96.1.1 93] 8 276 ms 244 ms 159 ms 93.158.118.246 9 180 ms 142 ms 180 ms vlan1489-te-1-1.b01.hmg.osl.no.fasthost.no [88.8 7.63.117] 10 * * * Forespørsel avbrutt. 11 387 ms 274 ms 196 ms 88.87.63.173 12 524 ms 447 ms 269 ms c3-digi-2-0108.webdeal.no [88.87.63.86] 13 126 ms 75 ms 118 ms portal.apps1.hardware.no.webdealhosting.com [89. 250.123.165] Søking fullført. C:\Users>tracert www.tek.no Sporer rute til tab.hw.no [89.250.123.165] over maksimalt 30 hopp: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 169 ms 133 ms 62 ms 195.204.142.1 3 76 ms 60 ms 67 ms 195.204.200.17 4 151 ms 118 ms 109 ms 195.204.25.64 5 129 ms 145 ms 94 ms c10G-xe-4-3-0.br1.osls.no.catchbone.net [193.75. 9.25] 6 177 ms 251 ms 146 ms te6-5-nix2.cr0-r66.dipx-osl.no.p80.net [193.156. 120.67] 7 177 ms 196 ms 179 ms te6-4-r66.cr0-r65.hmg9-osl.no.p80.net [82.96.1.1 93] 8 182 ms 178 ms 244 ms 93.158.118.246 9 311 ms 216 ms 167 ms vlan1489-te-1-1.b01.hmg.osl.no.fasthost.no [88.8 7.63.117] 10 * * 130 ms 80.65.48.62 11 140 ms 138 ms 178 ms 88.87.63.173 12 166 ms 137 ms 225 ms c3-digi-2-0108.webdeal.no [88.87.63.86] 13 73 ms 37 ms 67 ms portal.apps1.hardware.no.webdealhosting.com [89. 250.123.165] Søking fullført. C:\User>ping vg.no Pinger vg.no [195.88.54.16] med 32 byte data: Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=125ms TTL=245 Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=176ms TTL=245 Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=203ms TTL=245 Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=171ms TTL=245 Ping-statistikker for 195.88.54.16: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 125ms, maksimum = 203ms, gjennomsnittlig = 168ms C:\User>ping vg.no Pinger vg.no [195.88.54.16] med 32 byte data: Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=181ms TTL=245 Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=217ms TTL=245 Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=134ms TTL=245 Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=298ms TTL=245 Ping-statistikker for 195.88.54.16: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 134ms, maksimum = 298ms, gjennomsnittlig = 207ms Unnskyld for å trenge meg på, men er dette unormalt høy ping osv? Sitter i sør-trønderlag en godt stykke fra Røros.
TheCatIsALie Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 Prøv heller pingtest.net Hvor lengre unna målet er, jo lengre tid vil det ta.
del_diablo Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 Saken er at jeg får ping på 190-250 på de Europeiske M&B serverne, minst 150 i ping på Warcraft når jeg spiller med Akershusinger, osv.
TheCatIsALie Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 Da kan problemet ligge hos dem. Din ping er ikke veldig høy. Har selv ca. 25, men kanskje jeg er nærmere ISP. Står 500 mi~ på deg, og 150~ på meg.
del_diablo Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 (endret) Prøvde å teste i dag igjen, for moros skyld: Samme PC, samme netverk. Og 150 i ping Edit: Sånn... Endret 13. januar 2011 av del_diablo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå