Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger cs 1.6 dedicated hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg bestemte meg for å lage en cs 1.6 dedicated server. jeg lasta ned server filene åpna porter og alt gikk ganske problemfritt helt til jeg fikk opp dedicated servern og skulle ha en til å joine servern. han får "server is not responding" og "unable to connect" jeg har konfigurert server config, sv_lan 0 osv osv og jeg er helt uten ideer hva det kan være, noen som kan hjelpe? =)

La med et bilde over port range forward configen jeg har laget.

hjelp!.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken IP er det du gir kompisen din? Han må ha den eksterne IPen du fant med whatsmyip.org. Du må også huske porten bak IPen med en kolon mellom. Eks: 192.168.0.0:1234

 

Du har statisk IP (intern såklart) på den maskinen serveren skal kjøre på? Evt, er du sikker på at IPen du prøver å bruke er den som hører til maskinen du prøver å sette opp server på?

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Hvilken IP er det du gir kompisen din? Han må ha den eksterne IPen du fant med whatsmyip.org. Du må også huske porten bak IPen med en kolon mellom. Eks: 192.168.0.0:1234

 

Du har statisk IP (intern såklart) på den maskinen serveren skal kjøre på? Evt, er du sikker på at IPen du prøver å bruke er den som hører til maskinen du prøver å sette opp server på?

 

Jeg gir ikke noe ip, vi bruker bare steam sitt friends program, sånn at de kan trykke view game info, og deretter se om han får connection eller ikke. skulle jo egentlig være det samme??

Statisk ip har jeg ja, "er du sikker på at IPen du prøver å bruke er den som hører til maskinen du prøver å sette opp server på?" skjønner ikke helt hva du mener med det ;S jeg er ganske ny til dette med internet config og forskjellige adresser osv. :p

Lenke til kommentar

Mente IPen du forwarder porten til, du er sikker på at det er den IPen som hører til maskinen serveren skal kjøre på?

 

Aldri brukt noe Steam Friends-saker når jeg har satt opp dedikert 1.6-server så jeg aner ikke. Har alltid bare dratt opp Favourites-boksen inni CS for så å legge inn serveren der manuelt med IP og port.

 

E: Har du lagt til en exception i Windows-brannmuren på den aktuelle maskinen?

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...