Gå til innhold

Ny tv, 1080p dvd oppskalering dårlig (PS3)


Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/tv-fra-40-og-storre/UE46C5105XXE/samsung-46-led-tv her om dagen, og jeg må si at jeg er ganske skuffet over kvaliteten når det kommer til oppskalering av dvd til 1080p. Vet ikke om det er tv'n eller ps3 sin feil På en gammel elfunk lcd ble det dritbra kvalitet da jeg spilte av the pacific på dvd via en billig lg blu-ray spiller, dette var i 1080p. Hva er grunnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være ærlig, er grunnen at 5105 er en skrot-tv.

 

Men for å svare litt mer seriøst, så er det litt rart. PS3 er ingen dårlig blu-ray spiller, og det er jo strengt talt denne som gjør jobben med oppskaleringen. At en gammel elfunk og LG bluray gjør jobben bedre er derfor litt rart.

Endret av Anathema
Lenke til kommentar

Blu-ray filmene har jo ganske bra kvalitet. Men skal være ærlig å si at jeg angrer på kjøpet av tv'n. Jeg kan se at 50hz ikke er nok. Vurderer derfor å levere den tilbake og legge inn 1400kr ekstra for å oppgradere til 6005. Har du noen erfaringer med den?

 

Hei

 

Kjøpte nettopp en C6005 på EK, og er storfornøyd med den. Sammenlignet den med 5000 serien i butikken, og det var en klar forskjell i bildekvaliteten! Koster 7995,- denne uka. Mitt innlegg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...