Vetikkeheltjeg Skrevet 28. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2010 Hei! Jeg har noen utrolig kjedelige problemer med internettet mitt, og vet rett å slett ikke hva jeg skal gjøre. Plutselig for noen uker siden ble nettverket ustabilt, og det detter ut hele tiden. Noen ganger kan det dette ut hvert 10 minutt, noen ganger hver time, det er ikke noe fast svar på når det skjer. Når det detter ut, og jeg refresher internett-siden så kommer jeg til innloggingsvinduet til ruteren vår. Thomsom SpeedTouch TG784 er ruteren vi har. Jeg er koblet rett til ruteren med kabel, men trødløst nettverk har akkurat det samme problemet. Jeg har ikke gjort noen endringer inne på ruteren, så vet ikke hva jeg skal gjøre. Nettleverandøren vår er Tussa AS, og vi dro bort til dem med ruteren, og de oppgraderte programvarene på den elns, og når jeg fikk den hjem igjen var nettet oppe i 4.5 timer, men nå datt det nettop ut. Pappa sier vi kanskje må ringe Telenor, siden det kan ha noe med selve internettlinjen vår å gjøre, men det kan jo ta utrolig lang tid. Jeg får ikke gamet, brukt ventrilo eller noe som helst siden jeg dettet ut så ofte. Jeg har ikke mye peiling på det her, er det noen som vet hva som kanskje kan være gale? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2010 Har du kryptert trådløsnett? Det kan være noen som overbelaster nettet ditt om det er åpent. Sjekk hvilken trafikk som går på maskinene som er tilkoblet. Ofte vil f.eks bittorrent gjøre nettet ustabilt. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg har passord på nettverket ja, om det er det du mener? Og jeg har ikke på noen programmer som bittorent. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 28. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2010 Hva slags linje er det snakk om her ? Er det ADSL? på gammel dags telefonlinje? I så tilfelle hadde det kanskje vært lurt å tatt en tlf til telenor feilmelding å be dem måle linja ? ( Har jeg måtte gjøre selv her flere ganger pga fysisk brudd på gammel kabel.) Hvis ikke, om du har mulighet prøv med å bytte routeren for å se om det er den som er problemet Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2010 Det er DSL linje. Jeg ringte nettop telenor, men de sa det var Tussa AS jeg måtte kontakte. Trodde det var telenor jeg, visst det var selve linjen det var problem med siden det er de som leverer det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg har passord på nettverket ja, om det er det du mener? Og jeg har ikke på noen programmer som bittorent. Kryptering er koding av trådløsnettet med WPA (best) eller WEP (usikkert). Dette er ikke det samme som et brukernavn og passord for å logge på routeren din. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2010 Your DSL connection is down. Verify that your Thomson Gateway is correctly connected to your phone line. If the problem persists, check your documentation. Det er den feilmeldingen som står inn på ruteren når nettet er ute :-/ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2010 Da er det nok best å kontakte Tussa og fortelle feilmeldingen. Vanskelig å si om det er modem, linje eller sentral som er grunnen. Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. desember 2010 Fikk fikset det. Var visst brudd i kontaken eller noe, vet ikke helt hva han sa Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 31. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2010 Bra det ordna seg. Godt nyttår forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå