Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen problemer med Internett.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har noen utrolig kjedelige problemer med internettet mitt, og vet rett å slett ikke hva jeg skal gjøre. Plutselig for noen uker siden ble nettverket ustabilt, og det detter ut hele tiden. Noen ganger kan det dette ut hvert 10 minutt, noen ganger hver time, det er ikke noe fast svar på når det skjer.

 

Når det detter ut, og jeg refresher internett-siden så kommer jeg til innloggingsvinduet til ruteren vår. Thomsom SpeedTouch TG784 er ruteren vi har. Jeg er koblet rett til ruteren med kabel, men trødløst nettverk har akkurat det samme problemet. Jeg har ikke gjort noen endringer inne på ruteren, så vet ikke hva jeg skal gjøre.

 

Nettleverandøren vår er Tussa AS, og vi dro bort til dem med ruteren, og de oppgraderte programvarene på den elns, og når jeg fikk den hjem igjen var nettet oppe i 4.5 timer, men nå datt det nettop ut.

 

Pappa sier vi kanskje må ringe Telenor, siden det kan ha noe med selve internettlinjen vår å gjøre, men det kan jo ta utrolig lang tid. Jeg får ikke gamet, brukt ventrilo eller noe som helst siden jeg dettet ut så ofte. Jeg har ikke mye peiling på det her, er det noen som vet hva som kanskje kan være gale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags linje er det snakk om her ? Er det ADSL? på gammel dags telefonlinje? I så tilfelle hadde det kanskje vært lurt å tatt en tlf til telenor feilmelding å be dem måle linja ? ( Har jeg måtte gjøre selv her flere ganger pga fysisk brudd på gammel kabel.)

 

Hvis ikke, om du har mulighet prøv med å bytte routeren for å se om det er den som er problemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...