Gå til innhold

For liten strømforsyning?

Gonzo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann godtfolk.

Har nettopp satt sammen min nye maskin og alt er vel og bra!! Kjører en XP 2500 på et A7N8X med Radeon 9500 pro (C3D).

Problemet er at systemet er litt ustabilt. Av og til kommer det små "bølger" over skjermen uten at dette kan knyttes til noe fra omgivelsene (tv, radio mm). Har også litt trøbbel med oppstarten. Ofte henger maskina seg ute i "Award skjermen" og jeg må ty til svenskeknappen et par ganger før den er oppe og går!

Har flashet til 1005 final bios og kjører Catalyst 3.5 på skjermkortet. Har ikke forsøkt andre drivere til skjermkortet. For lite strøm??

Vennlig hilsen

Gonzo

Asus A7N8X Deluxe

XP 2500 (Igloo Silent Breeze)

C3D 9500 Pro

2 x 256 Geil 3200

Pioneer DVD

Aopen 300 w strømforsyning (HQ 08)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nok være strømforsyningen som ikke holder mål. Det er vel strengt tatt anbefalt med en god 350w eller mer for en slik maskin. Har du muligheten så prøv med en kraftigere strømforsyning så finner du ut om problemet forsvinner eller ei.

Skrevet

jeg har samme problem! ser små korte streker på skjermen av og til. og pcen restarter i hytt og pine. Jeg har en gammel strømforsyning som var til amd k6. den er på 230 watt. Jeg prøvde en annen på 250 watt da ble det litt bedre, skal kjøpe meg 350 eller 400 w imorra. håper det hjelper.

Altså får mer rare streker med 230 w enn når jeg kjører 250 w. i tillegg restarter pcen hele tiden med230 w

Noen som vet hvilke symptoner for lite watt gir ? Noe ala de symptonene jeg nevnte kanskje ?

Kjører forresten XP2600+.

Skrevet

Syntes nesten det var litt rart at det ikke skulle holde med ei strømforsyning på 300 w for systemet mitt da. Har ikke så veldig strømsugende komponenter, eller?

Leste noe på www.nforcershq.com om at man kan justere noe volt i bios for å muligens få ting mer stabilt. Noen som har erfaring med dette?

Gonzo

Skrevet

Takker for svaret Jan Erik. Nå begynner vi å snakke her. Skal sjekke litt mer ut om dette og evt. ta kontakt med psdata for bytte.

Har et større problem nemlig det at maskina booter etter jeg har spillt litt (Toca). Skal undersøke rammen og prøve å endre timing på disse (Geil 3200). Maskina henger seg ofte ved oppstart som tidligere nevnt.

Mvh

Gonzo

Skrevet

Har funnet ut at det sannsynligvis var Geil minnet som gjorde ting ustabilt. Endra litt på timingene og gav brikkene litt mer volt. Nå virker alt veldig stabilt!

Har fortsatt det problemet med at det ruller linjer over skjermen av og til.

Gonzo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...