Gå til innhold

Hvordan oppdatere BIOS med IC7-G ??


Anbefalte innlegg

Jeg er vant til å flashe BIOS med ASUS hovedkort med asus update i Windows noe som er veldig enkelt...

Men hvordan flasher man BIOS'en til IC7-G? Jeg har lest på hjemmesiden

til aBIT, men skjønte ikke helt... det stod blant annet at man må

Quote: "CLEAR CMOS DATA" ved å bytte plass på en jumper..etter at man har flasha, men blir ikke BIOS sletta når man gjøre dette da?

 

En annen ting.. når jeg hadde ASUS hk var CPU tempen mye lavere enn CPU tempen som Abit hk'et som jeg har nå viser.. Asus viste 29 - 33 C på idle og 39 - 42 på load, mens Abit hk'et viser 40 - 42 på idle! og rundt 50 på load! er dette riktig? jeg har en Swiftech MCX4000B kjøler og en PAPST 4412FGL vifte på.. jeg har ikke overklokka enda...

 

ASUS

MBM5.JPG

ABIT

MBM5_IC7-G.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bios:

------

 

med abit så lager du en win98 oppstartsdiskett som inneholder bios fila og et flasheprogram. disketten må være "rein" den må med andre ord ikke laste inn himem.sys eller emm386 elns. (config.sys og autoexec.bat skal være tomme)

 

Hvis du ikke har bootdiskett så gå på www.bootdisk.com der finner du helt sikkert noe passende.

 

bios: ftp://63.241.67.41/pub/download/bios/ic7/ic715.exe

 

denne fila er self-extracting... dvs at når du kjører fila så pakker den ut noen filer. Kopier alle de filene inn på disketten din.

 

en av filene heter runme.bat når du skal flashe så er det bare å kjøre denne. da flasher den automatisk.

 

Det står anbefalt at du burde cleare cmos og slike ting, men det er bare for å få default verdier... du kan også gjøre dette fra biosen ved å velge "load setup/bios default" eller noe slikt... Det er egentlig ikke så viktig, jeg tror det er mest bare for at den ikke skal starte opp med høyere cpu hastighet/minne hastighet enn hva du egentlig har. De fleste kommer uansett med default instillinger som pleier å være relativt lave (den stiller cpuen din til 1.8ghz elns) (det gjør ihvertfall min... jeg har 845G chipsettet). Du kan jo gjøre det for sikkerhetskyld da. Det er ganske enkelt og du finner beskrivelse i manualen din.

 

 

Temperatur:

--------------

 

Det høres egentlig ut som om du har vært flinkere til å feste kjøleribba / tatt på kjølepasta på asus kortet ditt. Prøv å monter cpu/kjøleribbe pånytt på abit kortet ditt.

Eller er dette en kjent abit / asus feil? ikke vet jeg.

 

lykke til!

 

morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...