Gå til innhold

HP slår seg av når den blir for varm


nybb

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en vifte under min laptop, og slår seg som regel aldri av. Men når jeg spiller et spill kalt Heroes of Newerth i litt over en time, slår maskinen seg plutselig av. Dette irriterer meg noe inni granskauen. Hvis jeg ikke bruker vifte, tar det bare 5 minutter før den slår seg av.

 

Noen som vet hvordan dette kan fikses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Opplevde det samme problemet på min HP jeg og.

Problemet mitt ble løst da jeg holdte munnen min inntil vifte utblåsingen og blåste så hardt jeg kunne, så jeg anbefaler deg å prøve det xD

Funker ikke det kan du dra deg en tur til bil-tema og kjøpe luft på boks til 56 kr og blåse ut alt av støvet i PCen din...

 

MvH

 

Christian

 

Husk at du har garanti på PCen din!!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Opplevde det samme problemet på min HP jeg og.

Problemet mitt ble løst da jeg holdte munnen min inntil vifte utblåsingen og blåste så hardt jeg kunne, så jeg anbefaler deg å prøve det xD

Funker ikke det kan du dra deg en tur til bil-tema og kjøpe luft på boks til 56 kr og blåse ut alt av støvet i PCen din...

 

MvH

 

Christian

 

Husk at du har garanti på PCen din!!

Lenke til kommentar

Mange HP-modeller har dette problemet. For meg funker det å holde venstre side av maskinen i "fri luft", da det meste av luften kommer ut av denne siden. Så den henger i lufta på en måte når jeg holder på med ting som er krevende, prosessor-messig. Har også installert SpeedFan, som gir melding om varmen blir over 97 grader. Som oftest holder den rundt 70-80 grader.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Derivat, jeg blåste alt jeg kunne, og støv føk ut av vifteåpningen, og nå er det mye bedre!

 

Synes det var rart, tatt i betraktning at jeg har en vifte under maskina, samt at vifteåpningen er fri.

 

Hehe, bare hyggelig og hjelpe :D

 

Egentlig er det ikke så rart hvis du tenker over det...

La oss si at du spiser en pose chips, smulene raser utover borde og du setter pc'en oppå, da suger pcen chips smulene inn og sperrer for lufta xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...