Ekinorak Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Lånte min stefar sin bil i opp på hytten, der stod den over natten i ca 15 minusgrader. I dag da jeg skulle kjøre hjem og skulle åpne døren, merket jeg litt motstand pga døren var frosset igjen. Dro moderat i håndtaket og det knakk. Mitsubishi Outlander 2004 modell. Han kjøpte bilen for 2 uker siden, og blir sikkert dritsur når jeg sier at jeg knakk det ene håndtaket. Handlet jeg feil? Skal jeg ikke kunne dra litt i håndtaket om døren er frossen? Kjører normalt en 2000 modell mercedes e-klasse og der kan jeg bare dra opp døren om den er frossen. Hvor mye koster det for et nytt håndtak?
iNeo Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Først og fremst vil jeg bare anbefale det og ringe din far og fortelle om forholdene, bedre at du ringer så snart som mulig. Annet en det har jeg dessverre ikke kunnskaper om.
tempozzz Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 (endret) Burde jo tåle å bli tatt moderat i håndtaket uten at det skal knekke men. Det kan jo hende at det hadde vært en gammel skade der fra før av, også blir ting og tang ekstra skjøre i kulden. Endret 25. desember 2010 av tempozzz
gxi Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Jeg vil påstå at du skal ikke klare å faktisk rive av håndtaket av døra.. Kjenner ikke bilen, men all logikk tilsier at det er ikke håndtaket som skal ryke om noe skal ryke i døra. Sitter den fastfrosset burde det være gummipakninga som ryker, om noe skal ryke. Hvordan knakk håndtaket? Dvs. hva nøyaktig var det som knakk?
Ekinorak Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Skrevet 25. desember 2010 Bilde forklarer det sikkert bra:
gxi Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Ser for meg ut som en elendig konstruksjon. Dvs. å lage denne kontruksjonen i plast som er festet på en eller annen måte i døra. kan være at kontruksjonen over lang tid har vært løs på den siden som løsnet, og slitasje har gradvis sprukket plasten som måtte gi etter i kombinasjonen av litt press og kulde.
TheWankership Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Har flere ganger lagt all min vekt ( 85 -90 kg) på diverse bildører( Toyotaer, Audier og Forder) for å få røska dem opp uten at noe slikt har skjedd. Dette har vært biler fra 80 tallet og 2010 modeller. Virker MEGET rart at noe slikt kan skje. Det er må etter min mening være snakk om en fra før skadet dør.
Ekinorak Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Skrevet 26. desember 2010 Er vel egentlig ingen vei utenom å betale til min stefar for håndtaket. Jeg knakk det faktisk bare med 1 hånd, hadde pakker og dressen min i andre hånden mens jeg skulle åpne bakdøren og legge dem inn på sete. Da jeg tok i, vil tippe ca med 20kg styrke så knakk den. Veldig uflaks. Tenkte å klage til bilselgeren da, selv om det er brukbil ble den solgt fra en butikk. Noen som vet hvor mye noe slikt eventuelt vil koste å få reparert?
xibriz Skrevet 26. desember 2010 Skrevet 26. desember 2010 (endret) Jeg ser at handtaket er lakkert i bilens farge, så hvis man ikke får kjøpt de ferdiglakkert så kan det bli dyrt. Håndtak til min urgamle bil koster 200,- Så det kommer garantert på mindre en 1k. Forutsett at du kan skru selv. Du må jo demontere dørtrekket på innsiden. Endret 26. desember 2010 av xibriz
Luske_Ludvig Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Har vært borti lignede på Suzuki Baleno. Elendig konstruksjon. På en sånn "barsk" bil burde håndtakene tålt litt mer. Håper bilen ikke har automatgear også. Da er det bare å begynne å sette penger inn på sparekontoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå