Gå til innhold

32-bit spill på windows 7 64-bit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra det løste seg, feilen ligger ikke i Windows men som du oppdaget i spillet.

Man kan kjøre alle 32bits programmer (ikke drivere) på Windows 64bit, men du kan ikke kjøre 64bits programmer på 32bits Windows.

 

I 64bits Windows 7 har du to programfiler mapper, en for 64bit programmer og en for 32bits programmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Bra det løste seg, feilen ligger ikke i Windows men som du oppdaget i spillet.

Man kan kjøre alle 32bits programmer (ikke drivere) på Windows 64bit, men du kan ikke kjøre 64bits programmer på 32bits Windows.

 

I 64bits Windows 7 har du to programfiler mapper, en for 64bit programmer og en for 32bits programmer.

alle 32bits programmer er vel en liten overdrivelse...

Har et 32-bits program som overhode ikke lot seg kjøre på 64-bit OS.

Prøvde det på virtuelt xp-mode, men det gikk ikke der heller.

 

På 32-bits OS går det greit, enda finnes der programmer som ikke lar seg kjøre på 64-bits OS...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har formatert 3 ganger, og først nå virker alt som det skal :)

Tidligere så stresset jeg med å installere alle drivere og sånt og så tok jeg å restarta en gang helt til slutt. Det var visst ikke så lurt...

 

Men nå funker alt som det skal :) 64-bits ftw

Lenke til kommentar

mye con her til 64-biters.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1310705

spesielt fra meg.

Har enda ikke en grunn til å bruke 64-biters. Med grunn så mener jeg et program som krever 64-bit og ikke finnes i 32-biters..

Con 32-bit:

- Filer over 2 GB kan ikke memory mappes (memory mapping er lett den raskeste tilgangsmåten på filer)

- Skjermkort med mer enn 2 GB RAM vil ikke kunne mappes til adresser fullstendig

- Støtter ikke UEFI

- Støtter ikke utvidet instruksjonssett

- Tregere ettersom alle memcpy instruksjoner må bruker mer enn dobbelt så mange instruksjoner

- Støtter ikke 64-bit programmer

- Hvert 32-bit program får ikke tilgang til mer enn ~3 GB RAM

 

Con 64-bit:

- Gammel maskinvare er sjeldent støttet.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg lastet ned PC Liga i dag. Dette er et DOS basert managerspill fra 1990 som jeg tenkte å prøve igjen. Noen som vet om det lar seg gjøre på WIN7 64bit?

Åpnet cmd og haltet meg helt inn til riktig adresse, men som forventet så lar det seg ikke åpne pga kompatibilitetsproblemer.

Tips?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

ja, men ble jo nevn tidligere i tråden at 32-bits programmer skulle installeres på en "x86" mappe for og

 

kunne funkjsonere best

 

Hvorfor ikke lage en egen tråd om ditt spørsmål? Det har jo ingen ting med den opprinnelige tråden å gjøre, og tråden er jo over to år gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...