Gå til innhold

Ny bærbar pc, hjelp?


Silres

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg skal bestille ny bærbar pc, og har nå prøvd å lese meg opp om ting jeg egentlig ikke har greie på. Lest om andres erfaringer, og sett at blant annet HP har fått mye pes fordi de må repareres ofte (vet jo for så vidt ikke om dette er representativt for alle HP-eiere der ute). Så tenkte jeg kunne spørre her hva dere anbefaler, selv om dere sikkert har fått en del lignende spørsmål før. So here it goes:

 

 

Hvor mye penger vil du bruke?

Opp til 9000-10 000, men blir ikke sur om den koster mindre :)

 

Hva skal du bruke maskinen til?

Se filmer, serier osv. Skal brukes til skolearbeid og fritid, samt fint hvis den takler å bli spilt på. Det blir altså den eneste pcen jeg kommer til å bruke, så kjekt om den ikke dør av å bli for varm, for fort.

 

Hvilke krav stiller du til maskinen?

Jeg har lite peiling på det her merker jeg. Men ja. Rask harddisk og god oppløsning på skjerm er fint. Dessuten har jeg hatt litt dårlig erfaring med min Acer, ift. tastaturet som er vanskelig å skrive på. Skulle nesten tro jeg har sølt masse på det, men nei. Den kom sånn.

 

Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål?

Vel.. i utgangspunktet ikke. Vil gjerne ha en skjerm på rundt 15", da jeg har det nå og synes det fungerer bra.

 

Setter pris på alle tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Jeg skal bestille ny bærbar pc, og har nå prøvd å lese meg opp om ting jeg egentlig ikke har greie på. Lest om andres erfaringer, og sett at blant annet HP har fått mye pes fordi de må repareres ofte (vet jo for så vidt ikke om dette er representativt for alle HP-eiere der ute). Så tenkte jeg kunne spørre her hva dere anbefaler, selv om dere sikkert har fått en del lignende spørsmål før. So here it goes:

 

 

Hvor mye penger vil du bruke?

Opp til 9000-10 000, men blir ikke sur om den koster mindre :)

 

Hva skal du bruke maskinen til?

Se filmer, serier osv. Skal brukes til skolearbeid og fritid, samt fint hvis den takler å bli spilt på. Det blir altså den eneste pcen jeg kommer til å bruke, så kjekt om den ikke dør av å bli for varm, for fort.

 

Hvilke krav stiller du til maskinen?

Jeg har lite peiling på det her merker jeg. Men ja. Rask harddisk og god oppløsning på skjerm er fint. Dessuten har jeg hatt litt dårlig erfaring med min Acer, ift. tastaturet som er vanskelig å skrive på. Skulle nesten tro jeg har sølt masse på det, men nei. Den kom sånn.

 

Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål?

Vel.. i utgangspunktet ikke. Vil gjerne ha en skjerm på rundt 15", da jeg har det nå og synes det fungerer bra.

 

Setter pris på alle tips :)

 

Heisann. Ettersom du ønsker en robust maskin, med godt tastatur og god skjerm, vil jeg faktisk anbefale en Sony Vaio, nærmere bestemt VPC-EB2Z1E.

 

Utrolig god byggekvalitet og ekstremt god skjerm, som også har full HD oppløsning (1920*1080).

 

Ellers vil den har en kjapp tokjerners i5 prosessor og et relativt kraftig skjermkort (ATI HD5650).

 

Mener å huske at den ligger innenfor ditt budsjett, type 9999,- da jeg var innom Sony Center bergen for en ukes tid siden.

 

Sindre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...