Gå til innhold

Nytt design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes at designet var kult, men fargevalget var elendig. Men det er jo en smakssak.

Du burde bestemme deg for hva siden skal handle om, ikke bare ha "litt av hvert".

 

Edit: Hvorfor har du ikke farge på scrollbaren?

Det er komplett umulig for folk å scrolle nedover hvis de ikke har rullemus.

Lenke til kommentar
Edit: Hvorfor har du ikke farge på scrollbaren?

Det er komplett umulig for folk å scrolle nedover hvis de ikke har rullemus.

 

scroll.jpg

Han har en scrollbar da! Hvor er problemet med å scrolle?

Oisann!

Det er ikke sånn jeg ser det.

Men jeg bruker Avant Browser.

Avant Browser er ett skall som ligger utenpå IE.

Sakl sjekke hvordan jeg ser det i vanlig IE og Netscape.

Lenke til kommentar

Vel jeg bruker Mozilla og der ser siden fakttisk veldig ålreit ut,jeg ser scrollbar siden de css kodene for å fjerne den er noe MS har oppfunnet og det er egentlig ikke koder støttet av standarden til w3.org, men det er en helt annen diskusjon.

 

Generelt så er det ikke akkurat helt mine yndlingsfarger, men her synes jeg det så veldig bra ut allikevel. Tror kanskje jeg ville sett den siden uten de mattearkene som bakgrunn, men er ikke helt sikker der, og det blir litt mange farger på skriften, dropp det blå.

 

Som noen sikkert har lagt merke til på boardet her så hater jeg JS og bruker isteden server-side der hvor det går og css til alt som det kan brukes til, og den menyen din kan faktisk skrives helt i css, du får riktignok ikke den fadeeffekten, men du får skiftet bakgrunnsbilde på mouseover, og siden din vil bli lastet en del raskere, da JS er et veldig tregt programmeringsspråk.

 

hvis interresse:

 

.menu { //her er den vanlige bakgrunnsfargen

bakground:;

color:;

}

.menu:hover { //onmouseover fargen

background:;

color:;

}

 

 

//fyll inn fargene selv...

dette virker i browsere med fullstendig css2 støtte. Mozilla og Opera ihvertfall...

Lenke til kommentar

Takk for bra respons! :woot:

 

Når det gjelder det med scrollbaren skal jeg fjerne den koden. ingen vits å ha hvis en browser ikke klarer å vise det. Er det fordi det er hvitt eller støtter browseren rett og slett ikke at det er forandret på fargene? Eventuelt kan jeg legge inn en php kode som gjør at den aktuelle CSS koden bare blir printet ut hvis browseren er IE..

 

Dere nevner at jeg må bestemme meg for hva innholdet skal være. Det har jeg gjort! Det er bare det at jeg ikke er ferdig med alle PHP kodene. Hovedemne på siden skal være Hjemmeside hjelp som script, veiledninger og forskjellige ting. Holder på med en avansert teller som ikke bare teller antall besøkende for å si det sånn. Alt skal være gratis, selvfølgelig.

 

Fargevalget har jeg valgt fordi jeg synes det er behagelig å se på. Når det gjelder rutene i bakgrunnen må dere bare si ifra om dere har problemer med å lese skriften.

 

Vet at enkelte (alle) ikke liker Javascript. Vil det være bedre om jeg byttet JS menyen ut med en lik flashmeny? Da må jeg lære meg Flash, men regner med at det ikke blir så vanskelig å sette opp en slik meny.

 

Men til ISDN og under det brukere: Er siden for treg å laste? er det for tung grafikk?

 

Sponsorer: grunnen til at det står hmmmmmmmmmm å masse tull er rett og slett at jeg glemte å fjerne det. Er usikker på om jeg skal ha sponsorer i det hele tatt. Tradedoubler og/eller webclick blir det isåfall, med småe bannere eller tekstlinker. Å spørre om noen vil annonsere på en nyetablert, privat hjemmeside blir vel litt optimistisk.

 

Jeg er opptatt av at alle skal kunne se siden. Hvis det er noen som har browsere eller oppløsninger som gjør at siden får bugs håper jeg dere sier ifra :woot:

Lenke til kommentar

siden du bruker css (noe som er bra) bør du lære deg å legge all css i en extern fil så du er garantert å få det likt på alle sider + at du bare må endre på en fil hver gang det er noe.

 

kall fila style.css og legge denne linja inn i alle filene som skal bruke den:


<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="style.css"/>

 

ta en titt her så finner du mange feil i html'en din som er ganske lette å fixe på(du sier at du vil lage en side som støttes av de fleste browsere: Da må du fjerne disse feilmld)

 

html:

validate html

 

 

css:

 

validate css

Lenke til kommentar
siden du bruker css (noe som er bra) bør du lære deg å legge all css i en extern fil så du er garantert å få det likt på alle sider + at du bare må endre på en fil hver gang det er noe.

 

kall fila style.css og legge denne linja inn i alle filene som skal bruke den:


<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="style.css"/>

 

ta en titt her så finner du mange feil i html'en din som er ganske lette å fixe på(du sier at du vil lage en side som støttes av de fleste browsere: Da må du fjerne disse feilmld)

 

html:

validate html

 

 

css:

 

validate css

 

Takk for tipset angående CSS. Jeg er klar over at man kan ha det i en ekstern fil. Men siden jeg bruker et include script i PHP trenger jeg ikke det fordi jeg kun har en hovedfil. Validatoren har jeg ikke kommet meg så langt til å se så mye på. Det viktigste nå er at PHP koden virker. Men det kommer etter hvert!

Lenke til kommentar

alt for mye luft mellom menyen og tekst/poll-området. du har vel ca. 4-5 pixels mellom den ytterste, svarte kanten og tekstområdet, jeg ville brukt like stort mellomrom oppe også.

 

ellers.. lensflare er noe man sluttet å bruke i forrige århundre. få deg en svart ramme rundt bildet av deg selv. bruk samme skrift-farge på om meg-siden (den hvor det står navn og blabla er for lys, den under ser bra ut). sponsorer for en personlig side kan du garantert bare glemme, så bruk det området til noe annet.

Lenke til kommentar
alt for mye luft mellom menyen og tekst/poll-området. du har vel ca. 4-5 pixels mellom den ytterste, svarte kanten og tekstområdet, jeg ville brukt like stort mellomrom oppe også.

 

ellers.. lensflare er noe man sluttet å bruke i forrige århundre. få deg en svart ramme rundt bildet av deg selv. bruk samme skrift-farge på om meg-siden (den hvor det står navn og blabla er for lys, den under ser bra ut). sponsorer for en personlig side kan du garantert bare glemme, så bruk det området til noe annet.

 

Hei takk for tipsene! Fikset på alt bortsett fra det med lensfarge... Hva er det?

Lenke til kommentar
lensflare er en effekt i bla photoshop som du har brukt på bilde øverst på siden og ja jeg kan vel egentlig si meg enig i at du burde droppet den. (hvis du fortsatt ikke skjønte: vi sikter til de rundingene du har i forskjellige farger rundt bilde av deg selv.)

 

Aha der lærte jeg meg noe nytt! Takk! :woot:

 

kongeedit: Fjernet den mest dominerende.

Lenke til kommentar
så med ett mye bedre ut. fremdeles er mellomrommet mellom meny og tekst-del litt for stor for min smak (2-3 pixels mindre), men ellers ganske greit.

 

greit kan fikse en celle istedenfor <br>.

 

Superedit: jezjez bra nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...