Gå til innhold

Spillertråd - Ryo Miyaichi


Xanman

Anbefalte innlegg

?. Ryo Miyaichi

 

gun__1290184076_miyaichi_ryo.jpg

 

Navn: Ryo Miyaichi

Draktnummer: ?

Nasjonalitet: Japan

Fødselsdato: 14.12.1992

Fødested: Okazaki, Aichi, Japan

Posisjon: Ving/angriper

Høyde: 183 cm

Overgang: Chukyo Univ. Chuyko High School

Kontrakt: Ukjent

Arsenal-debut: Ikke gjennomført

Tidligere klubber: Chukyo Univ. Chuyko High School

 

Informasjon om spilleren:

I løpet av sommeren 2010 besøkte Ryo Miyaichi Europa for å prøvespille for Arsenal og Ajax. Han imponerte for begge lag, men under oppholdet i Ajax pådro han seg et dobbelt brudd i benet. Bruddet var heldigvis mindre alvorlig enn først fryktet, og han forventes å være tilbake i full form i januar når han fullfører overgangen til Arsenal.

 

Miyaichi har spilt for aldersbestemte landslag i Japan siden han var 13 år gammel. Han spilte blant annet for U17-landslaget under VM i Nigeria. Han er nå en viktig del av U19-landslaget. Ryo har ofte blitt sammenlignet med Thierry Henry og Cristiano Ronaldo, på grunn av hans raske løp og uforutsigbare finter. Han er lynrask og løper 50 meter på under 6 sekunder.

 

http://www.youtube.com/watch?v=FcLgacbONss

 

Ryo vil møte langt vanskeligere motstand i England enn det han er vant til, og det skal bli ekstremt spennende å følge gutten videre.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Miyaichi vil fly til London på mandag, etter at Chukyo High School ble slått 4-2 av Kumiyama High School i turneringens åpningskamp. Ryo rakk dog å imoponere i sin siste kamp, med både assist og mål:

 

http://www.youtube.com/watch?v=wN2oSWytlao

 

Gleder meg til å se ham leke seg for reservene våre! Håper han imponerer så mye at han rekker å debutere for førstelaget før sesongen er over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste på Young Guns-bloggen at Miyaichi løper 100 meter på 10.84, det er circa like mye som Walcott når han var 18 (10.30 nå), og raskere enn Henry i hans storhetstid.

 

Theo på høyre og Ryo på venstre lukter det svidd gummi av.

Endret av Vestaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror (Les: tror) at Miyachis ballkontroll er overvurdert. Det kan godt være at jeg tar feil, men jeg tror ikke Miyachi og Walcott på hver sin kant vil være ideelt. Jeg tror han i likhet med Walcott kommer til kort på små flater. Jeg kan ta feil, men som du sa alle kan se gode ut på youtube, og jeg har ikke lyst til å spekulere i nivået på japanske skolelag. Noe må han ihvertfall ha hvis Wenger. Han er spennende, det er han.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...