Gå til innhold

Hva skal jeg "kreve" i lønn


slimer

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har akkurat vært på intervju hos et firma og jobben virker veldig spennende.

I kveld har jeg fått noen hint om at jeg blir med videre i prosessen og trenger bl.a. ha et siffer som jeg ønsker årlig(lønn).

Dette syns jeg er vanskelig. Kommer jeg med alt for stort tall så kanskje de velger noen andre med samme kvalifikasjoner men som krever mindre. Spør jeg om lite så vil det følge meg resten av tiden jeg jobber hos de(kanskje i svært mange år). Lønnsøkninger er som regel prosentvise.

 

Jeg har Bachelor i datateknikk og snart 6 år med erfaring.

Stillingen krever utdannelsen min og Ingeniør grad. Stillingsbeskrivelsen er Prosjekt ingeniør/Project manager.

 

Idag jobber jeg i et firma med ca 20 ansatte, og ligger på ca 400 000 inkl overtid(ikke mye av det). Jeg vet at det ikke er mye men likte meg godt der. Nå er det på tide å tenke på utvikling og karriere.

 

Den nye jobben er hos et stort internasjonalt firma(10 000ansatte globalt) på Kongsberg. Annerkjente og store.

 

Nå er ikke jeg Nito medlem lenger men mener å huske i fra ifjor(2009) at en i min situasjon lå på mellom 438 000 og 520 000kr med en median på ca 480 000.

DA kan det forventes noe høyere for iår(2010).

 

Hva bør jeg gjøre? Bør/tørr jeg spørre om 500 000?

Noen som har tilgang til årets Nito statistikk som kan hente ut riktige tall for 2010?

I min nåværende jobb skal jeg i lønnsforhandlinger nå i januar og siden det går bra for firma så regner jeg med 20 - 30 000 lønnsøkning.

 

Vanskelig dette. Har lyst på jobben men ønsker selvsagt å gjøre det beste ut av det:)

Endret av slimer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Har akkurat vært på intervju hos et firma og jobben virker veldig spennende.

I kveld har jeg fått noen hint om at jeg blir med videre i prosessen og trenger bl.a. ha et siffer som jeg ønsker årlig(lønn).

Dette syns jeg er vanskelig. Kommer jeg med alt for stort tall så kanskje de velger noen andre med samme kvalifikasjoner men som krever mindre. Spør jeg om lite så vil det følge meg resten av tiden jeg jobber hos de(kanskje i svært mange år). Lønnsøkninger er som regel prosentvise.

 

Jeg har Bachelor i datateknikk og snart 6 år med erfaring.

Stillingen krever utdannelsen min og Ingeniør grad. Stillingsbeskrivelsen er Prosjekt ingeniør/Project manager.

 

Idag jobber jeg i et firma med ca 20 ansatte, og ligger på ca 400 000 inkl overtid(ikke mye av det). Jeg vet at det ikke er mye men likte meg godt der. Nå er det på tide å tenke på utvikling og karriere.

 

Den nye jobben er hos et stort internasjonalt firma(10 000ansatte globalt) på Kongsberg. Annerkjente og store.

 

Nå er ikke jeg Nito medlem lenger men mener å huske i fra ifjor(2009) at en i min situasjon lå på mellom 438 000 og 520 000kr med en median på ca 480 000.

DA kan det forventes noe høyere for iår(2010).

 

Hva bør jeg gjøre? Bør/tørr jeg spørre om 500 000?

Noen som har tilgang til årets Nito statistikk som kan hente ut riktige tall for 2010?

I min nåværende jobb skal jeg i lønnsforhandlinger nå i januar og siden det går bra for firma så regner jeg med 20 - 30 000 lønnsøkning.

 

Vanskelig dette. Har lyst på jobben men ønsker selvsagt å gjøre det beste ut av det:)

500 000, men hvor i norge er dette?

Lenke til kommentar

hei, dagens jobb er i Drammen , den nye jobben er eventuelt i et tungt miljø på Kongsberg. dvs. Firma på Kongsberg teknologi park til de av dere som kjenner dette.

 

 

Hei.

 

Har akkurat vært på intervju hos et firma og jobben virker veldig spennende.

I kveld har jeg fått noen hint om at jeg blir med videre i prosessen og trenger bl.a. ha et siffer som jeg ønsker årlig(lønn).

Dette syns jeg er vanskelig. Kommer jeg med alt for stort tall så kanskje de velger noen andre med samme kvalifikasjoner men som krever mindre. Spør jeg om lite så vil det følge meg resten av tiden jeg jobber hos de(kanskje i svært mange år). Lønnsøkninger er som regel prosentvise.

 

Jeg har Bachelor i datateknikk og snart 6 år med erfaring.

Stillingen krever utdannelsen min og Ingeniør grad. Stillingsbeskrivelsen er Prosjekt ingeniør/Project manager.

 

Idag jobber jeg i et firma med ca 20 ansatte, og ligger på ca 400 000 inkl overtid(ikke mye av det). Jeg vet at det ikke er mye men likte meg godt der. Nå er det på tide å tenke på utvikling og karriere.

 

Den nye jobben er hos et stort internasjonalt firma(10 000ansatte globalt) på Kongsberg. Annerkjente og store.

 

Nå er ikke jeg Nito medlem lenger men mener å huske i fra ifjor(2009) at en i min situasjon lå på mellom 438 000 og 520 000kr med en median på ca 480 000.

DA kan det forventes noe høyere for iår(2010).

 

Hva bør jeg gjøre? Bør/tørr jeg spørre om 500 000?

Noen som har tilgang til årets Nito statistikk som kan hente ut riktige tall for 2010?

I min nåværende jobb skal jeg i lønnsforhandlinger nå i januar og siden det går bra for firma så regner jeg med 20 - 30 000 lønnsøkning.

 

Vanskelig dette. Har lyst på jobben men ønsker selvsagt å gjøre det beste ut av det:)

500 000, men hvor i norge er dette?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisann..

for de som lurer..

spurte om 500 000 , ble tilbud 460 , prutet opp til 470 med økning 1. juli til ca mellom 480 og 490 + 15-20 000 standard bonus hvert år.

+ betalt overtid 150% + en del andre goder.

 

Det ordner seg allikevel...

Takket ja til denne selvsagt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Med data teknikk, mener du det som heter "Bachelor i datateknologi"?

 

Antakeligvis mener han ingeniør utdanning med linjevalget Data teknikk.

 

I min tid når jeg tok bachelor(2000-2003) så her det bachelor i datateknikk.

Det er nok dagens dataingeniør studie.

BLanding av maskinvare og programvare, med da 2 året og utover så bestemmer men seg om han skal satse på maskinvare eller programvare retning.

 

så alt fra FPGA og kretser til c, c++ og java.

Lenke til kommentar

Utrolig hvilken forskjell det kan være i denne bransjen. Jeg har vært snytheldig i hver eneste del av utdanningen min. Gikk IKT på en skole hvor prosjektbasert læring var tingen. Noe som førte til at jeg ble lærling på en Videregående skole hvor det tilfeldigvis skulle oppgraderes alt. Som jeg gjorde alene såsi. Fikk derfor jobb i nå-ett av Norges største IT-bedrifter og begynte som 1.linje med 290k i året. Så snuste jeg en del på det å effektivisere ting, samt programmering. Som igjen førte til at jeg nå bytter jobb igjen til et entreprenørfirma hvor min rolle er "kreativ utvikler og drifter". Bare fordi jeg tør tenke ut av boksen. Startlønna mi er nå på 450.000, som er helt sykt. Har knapt utdanning og er 25 år gammel. Dette i Trondheim. Tror jeg skal være glad for hvordan ting har gått :)

 

Edit: Er heller ikke ekspert på så altfor mye. Det er mange som er langt flinkere enn meg der ute, spesielt med tekniske ting, som servere etc. Jeg er god på Google :p

Endret av Kenny Bones
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...