Gå til innhold

Hjelp med å brenne film på dvd.


Anbefalte innlegg

Har eit veldig stort problem her, Eg og dama har laga ein film som me skal gje vekk i julegave og eg skal brenne den på dvd no. Men ting går ikkje så lett som det skal, filmen er på 8,40GB og er sliter til og med på DVD-DL plater. Nokon som kan hjelpe med noko tips til korleis eg skal gjere det?

 

Har prøvd ein del tips som eg har funne på google med det har ikkje funka. Filmen MÅ sendes i morgon ferdig brent på dvd... Så kan nokon hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje litt dårligere, men mest sannsynlig er det ikke merkbart så lenge du ikke komprimerer den for mye med for lav bitrate. Det hender jo at spillefilmer opp til 3 timer blir lagt på en DL DVD, så det må være en alvorlig lang film med unødvendig høy bitrate du har laget deg.

 

Gjennomsnittlig bitrate på en spillefilm Mpeg2 er på 4-5mbs, hvis jeg ikke husker feil. Maks bitrate på DVD er 10mbs.

 

 

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Har eit veldig stort problem her, Eg og dama har laga ein film som me skal gje vekk i julegave og eg skal brenne den på dvd no. Men ting går ikkje så lett som det skal, filmen er på 8,40GB og er sliter til og med på DVD-DL plater. Nokon som kan hjelpe med noko tips til korleis eg skal gjere det?

 

Har prøvd ein del tips som eg har funne på google med det har ikkje funka. Filmen MÅ sendes i morgon ferdig brent på dvd... Så kan nokon hjelpe meg?

 

Hva slags filtype er den 8,4 GB store filmen? Er det MPEG-2 som det skal være for DVD? Eller er det en eller annen AVI-variant?

Lenke til kommentar

Hvis AVI-en konverteres til MPEG-2 som brukes på DVD-er, vil den ventelig bli langt mindre og ikke skape problemer.

 

DVD Shrink endrer størrelsen på en DVD, ja. Man kan f.eks. velge hvilke lydspor og tekstinger man vil ha med fra originalen og rekomprimere videofilen så alt får plass på en ett-lags DVD. Blir gjerne brukt til å lage backup av kjøpe-DVD krympet slik at den får plass på en billig ett-lags DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...