Gå til innhold

[Løst] Opera 11- hvordan slippe annonser?

eppenepp

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallo folkens -

Jeg har lenge vært en trofast bruker av Firefox, og har vært godt fornøyd, ikke minst på grunn av tillegg som Adblock pluss, Download statusbar +++. I går begynte jeg å teste Opera 11, som er vel så dramatisk som å være utro. Og det har på mange måter vært en deilig opplevelse. Så nå sitter jeg her dagen derpå og lurer på om dette bare var en "one-night stand", eller om jeg skal satse videre med Opera ved min side... Den er kjappere og mer elegant enn Firefox, og jeg har sansen for tab-stacking. Den virker stabil (men hefitig uttesting av "gestures" førte til kræsj...). Jeg får rett og slett en god følelse med Opera. Men - et stort drawback: Plutselig dukker det opp annonser over alt på sidene. Jeg trodde annonser hadde forsvunnet fra nettet, men det virker som om Opera-tillegget "Noads" ikke holder mål. Annonser ser ut til å være det eneste som holder meg tilbake fra å forfremme Opera til førsteelsker (og degradere Firefox til hu dama på si'). Jeg har ikke funnet noen innstillingsmuligheter for tillegget, og lurer på om annonse-helvetet er noe jeg må ta meg på kjøpet med Opera?...

Peiling?

Ellers mottas andre positive og negative erfaringer med Opera med stor takk!

Edit: typo

mvh

Eppenepp

Endret av eppenepp
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høgreklikk på ei side -> Blokker innhald -> Trykk på bileter du vil blokkere -> Trykk på "Done" oppe i høgre hjørne. Enkelte flashbaserte annonser må ein kanskje blokkere manuelt ved å gå inn på Egenskaper (Ctrl+F12), Innhald, Blokkert innhald, Legg til.

• Liker 2
Skrevet

Høgreklikk på ei side -> Blokker innhald -> Trykk på bileter du vil blokkere -> Trykk på "Done" oppe i høgre hjørne. Enkelte flashbaserte annonser må ein kanskje blokkere manuelt ved å gå inn på Egenskaper (Ctrl+F12), Innhald, Blokkert innhald, Legg til.

Takk skal du ha Zeph! Det ser ut til å funke glimrende. Men etter å hå blokkert annonser på f.eks dagbladet.no, vil de dukke opp igjen når dagbladet oppdaterer siden sin med nye annonser?

--

Eppenepp

Skrevet

Takk skal du ha Zeph! Det ser ut til å funke glimrende. Men etter å hå blokkert annonser på f.eks dagbladet.no, vil de dukke opp igjen når dagbladet oppdaterer siden sin med nye annonser?

Blokkeringen går på adresser, så om dei endrer adresse vil du kunne få reklame tilbake. I så fall er det til å blokkere det og. Normalt vil nye annonser ha same adresse. Når du trykker på annonsene du vil blokkere får du opp adressa oppe til venstre. "Blocking" og "Unblocking".

Dersom adressa er til dømes http://hstno.tradedoubler.com/file/* vil programmet blokkere alle adresser som ligger i det underdomenet. Ei annonse under http://hstno.tradedoubler.com/file2/* vil ikkje bli blokkert. Eg har ikkje hatt problem med den slags, i så fall kan du gå på Egenskaper Ctrl+F12, Innhald, Blokkert innhald. Der kan du manuelt legge inn adresser. Om du legg inn hstno.tradedoubler.com/* vil alt som ligg under det domenet bli blokkert.

For øvrig er funksjonen fin til å blokkere avatarer på forumet og. Eg har avatarer påskrudd, men det er enkelte eg ikkje vil sjå, då blokkerer eg det enkeltbiletet.

• Liker 2
Skrevet

Blokkeringen går på adresser, så om dei endrer adresse vil du kunne få reklame tilbake. I så fall er det til å blokkere det og. Normalt vil nye annonser ha same adresse. Når du trykker på annonsene du vil blokkere får du opp adressa oppe til venstre. "Blocking" og "Unblocking".

Dersom adressa er til dømes http://hstno.tradedoubler.com/file/* vil programmet blokkere alle adresser som ligger i det underdomenet. Ei annonse under http://hstno.tradedoubler.com/file2/* vil ikkje bli blokkert. Eg har ikkje hatt problem med den slags, i så fall kan du gå på Egenskaper Ctrl+F12, Innhald, Blokkert innhald. Der kan du manuelt legge inn adresser. Om du legg inn hstno.tradedoubler.com/* vil alt som ligg under det domenet bli blokkert.

For øvrig er funksjonen fin til å blokkere avatarer på forumet og. Eg har avatarer påskrudd, men det er enkelte eg ikkje vil sjå, då blokkerer eg det enkeltbiletet.

Takk igjen Zeph - etter endel opera-bruk i dag, ser jeg at det funker bedre og bedre etter at jeg bygger opp "blocking"-lista mi. Har ikke brukt Firefox siden jeg begynte å pusle med Opera 11 for to dager siden. Tror jeg er i ferd med å konvertere! Opera er en meget bra opplevelse!

mvh

Eppenepp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...