Gå til innhold

Noen som kjenner til Ricoh CX4


Anbefalte innlegg

Trenger et nytt kompaktkamera som supplement for speilrefleks.

 

Jeg ønsker en del zoom, og at bildene blir bra innendørs. Det er også viktig at fargegjengivelse ute er bra. Innstillinger for ditt og datt er ikke så viktig da jeg bruker hovedsakelig auto på kompaktkameraet.

 

Har vært på fest hvor dette kameraet ble brukt og bildene så ut som om de var tatt i dagslys. Riktignok har jeg kun sett bildene på den lille skjermen...

 

NOen som kjenner til dette..?

 

Hadde på forhånd egentlig tenkt meg et eller annet lumix (tz10-tror jeg) men nå ble jeg litt usikker...

 

Noen som kjenner til dette kameraet?

Har søkt og lest litt på nettet uten å bli så forferdelig mye klokere...

Endret av Rose80
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er usikker på om det finnes noen kompaktkameraer som har kombinasjonen mye zoom og bra bilder innendørs. Har fått inntrykk at Ricoh CX serien er kamera som er best på lave ISO verdier; og da blir det lite morsomt å bruke inne. Hvor du trenger lyssterk optikk (ikke mulig med mye zoom) og god ytelse på høy ISO.

 

Anbefaler deg å droppe kravet på mye zoom, og heller se på modeller som faktisk kan fungere godt inne. Se på Canon G12, Canon S95, og Panasonic LX5. Nikon P7000 og Samsung EX1 er også blandt de bedre kompaktkameraene som du bør vurdere; men disse kjenner jeg ikke så godt, og vet ikke om de har lyssterk optikk.

 

edit: Mener det er en av våre danske forum-medlemmer som er Ricoh entusiast og kan si mer om Ricoh modellene.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...