Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg sitter med en halvårsprøve, er 2.års ikt lærling.

Saken er den at jeg skal sette opp et nettverk med noen maskiner og en server.

Oppgaven er nesten ferdig, men jeg mangler en automatisk installasjon av AV.

Finnes det noe AV med msi installer? (Trenger dette for skal kjøre den ut via gpo)

Er det noe annet jeg kan gjøre som legger inn AV automatisk?

 

Takker for all hjelp nå på forhånd, åsså får jeg håpe det er noen som kan hjelpe meg : ))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret på ditt første spørsmål er ja, det finnes antivirusprogramvare i MSI-format.

Svaret er også ja på ditt andre spørsmål, du kan f.eks. bruke startup skript, WPKG, SCCM, rulle ut et sysprepet OS med AV, det er mange muligheter her...

 

Konkret hvordan du skal løse denne oppgaven for bli opp til deg selv. Et hint kan være å søke etter et gratis antivirusprogram og legge til stikkordet "silent install".

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

siden han spør etter msi installer, så er det vel på sin plass å rulle ut AV via GPO.

Last ned microsoft securety essentials. Pakk ut exe filen med winrar og i den mappen ligge msifiler for gpo install...

 

i bedrift bruker man en dedikert antivirus server, f.eks. trend. Denne serveren styrer alle klientene. Klientene rulles ut via GPO etter at man har "produsert" en msi fil på serveren...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har lastet ned fra Microsoft sine sider og brukt Security Essentials i over et år. Ingen lisensiering til privat bruk og mindre bedrifter.

Laster ned v2 beta og bruker...

 

Har Security Essentials fått åpnet lisensen for kommersiell bruk i Europa enda? Ikke noe sjakktrekk å basere en oppgave på ulisensiert bruk :)

 

Over til poenget: jeg distribuerer en hosted løsning hos mange av mine kunder via GPO. Baserer mg på Symantec Endpoint Protection.

ja han kan jo bruke den hosted løsningen sin på den oppgaven han skal levere inn...

rapportert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...