Gå til innhold

Ny PC til WoW Cataclysm!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, trenger hjelp til å sette sammen en PC som bare trenger å være god nok for å kjøre WoW Cataclysm på fullt med en smooth grafikk/FPS. Helst så billig som mulig. Poenget er å finne ut hvor mye jeg minimum må ut med for å få en god pc som funker til det jeg skal ha den til.

Jeg trenger alt inkludert, det vil si mus, tastatur, skjerm, (evt. trådløst nettverk) + PCen.

Jeg bygger selv, så trenger bare å få en liste med komponenter.

Takker for svar!

Endret av jallaboii
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I følge: http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=832&game=World%20of%20Warcraft:%20Cataclysm

Bør en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200 holde, legg på en 19" widescreen skjerm og mus + tastatur + windows 7 home premium 64 bits OEM, så bør det gå greit.

Ville heller gå for AMD Athlon x2 260, Samsung F3 1 TB, ellers ok i denne prisklassen.

Husk at komplett sin pakke, neppe er det billigste som finnes, så om du leter litt, kan du få et bedre oppsett, til lavere pris, f.eks på netshop eller amentio.

Nå vet jeg ikke hva som er å anbefale av trådløs nettverk, for stasjonære maskiner, siden det kommer ann på hvordan du plasser maskinen i forhånd til ruteren.

Men du bør i vertfall gå for N standard.

Endret av LMH1
Skrevet

Det er da slettes ikke nødvendig, TS skal ha en PC, billigst mulig, som kan kjøre WOW Cataclysm. Det letteste da er vel bare å kjøpe Crazy-Gameren fra komplett som er på juletilbud, det ser ut som at den skal klare det.

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar :)

Trodde jeg måtte opp i en god del høyere pris, men hvis det som dere har oppgitt her holder, så er er jo det strålende!

Så da holder dette fint?:

Silver Power SP-SS500 500W PSU 579.00

MSI 870A-G54, Socket-AM3 745.00

AMD Athlon II X4 640 839.00

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S 199.00

ZOTAC GeForce GTS 450 512MB PhysX CUDA 895.00

Microsoft Windows 7 Home Premium NO 995.00

Razer Lycosa gaming keyboard Nordic 699.00

BenQ 24" LCD G2420HD 1495.00

Samsung SpinPoint F3 1TB 475.00

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort 845.00

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 499.00

D-Link DWA-140 Wireless N USB adapter 319.00

Totalt: 8584.00

Endret av jallaboii
Skrevet

GTS 450 med 512 mb minne? Ville lagt til en ekstra 500 lapp og skaffet meg DETTE, om mulig da.

Ellers er det vel et oppsett som funker fint til å spille WoW på :)

Er egentlig ikke så mye å utsette på det. Er greit til ditt bruk, en fin hobbygamer PC.

Gjest Slettet+3165
Skrevet (endret)

Viser til Tom's Hardware artikkel om hva som yter best i Wow, og her er det klart en kombinasjon av intel + nvidia som er tingen.

Jeg ville heller gått for noe sånn som intel i5 760 + GTX 460 1GB, eventuelt strekke deg til GTX 470.

Blir da fort litt dyrere, men da har du mer å gå på :-)

Edit: Artikkelen er veldig tung å lese, beste er å lese conclusion, hvor det er greit stykket opp å lett forståelig.

lthough AMD's Radeon HD 5800- and 6800-series cards demonstrate notable differentiation at 2560x1600, lower resolutions show the company's fastest boards running into a limitation in the mid-80 FPS range--below Nvidia's competing GeForce GTX 460.

Once you dip below GeForce GTX 460 levels, there's a huge drop-off to the GTS 450 and GTx 200-series cards. At the point, AMD's offerings become more competitive, with the Radeon HD 6850 and 5770 looking like particularly solid values for the folks who want in on Ultra quality settings without spending a ton of money.

Like, even the fastest unreleased six-core CPU gets pegged at 60 FPS with a GeForce GTX 480 under the hood. Thinking the problem could have been with our graphics card, we even swapped in a Radeon HD 5870 and saw the same ceiling at 59 frames per second. You can get more performance for about $150 less from a dual-core Core i3-530
Endret av Slettet+3165
Skrevet

Ja, jeg leste den artikkelen, og fant ut jeg heller må legge på noen kroner og komme meg opp på en i5 med GTX 460, slik som du sa. Hvordan funker det med resten av oppsettet? Noe annet jeg evt. må bytte ut?

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Ja, jeg leste den artikkelen, og fant ut jeg heller må legge på noen kroner og komme meg opp på en i5 med GTX 460, slik som du sa. Hvordan funker det med resten av oppsettet? Noe annet jeg evt. må bytte ut?

Hvilket oppsett? ^^

Skrevet

det som jeg har linket litt lenger opp i tråden ;)

Gjest Slettet+3165
Skrevet

det som jeg har linket litt lenger opp i tråden ;)

Du kan ikke bytte til Intel på bygget, må velge en annen pc i så tilfellet

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Tenker du på den man kan konfigurere selv på komplett da eller? For jeg tenkte å bare kjøpe delene hver for seg, sparer noen lapper på det

Trodde du hadde konfigurert denne : http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10449

Vist du skal bygge selv skal jeg få satt sammen noe.

Skrevet

Ja, det var egentlig den jeg hadde gått ut i fra, men jeg skal bygge selv og tenker da å kjøpe delene separat da det blir noe billigere. I tillegg er jeg keen på en litt råere maskin som også har mulighet for noen av de nyere spillene.

Gjest Slettet+3165
Skrevet

wowpc89k.png

Ble en god del billigere på Dustinhome!

Hadde nedprioritert mus og tastatur i første omgang vist det blir litt dyrt.

For å få ned prisen litt kan du velge en billigere harddisk, billigere minne og billigere skjermkort, blir da under 8500,- inklusiv frakt uten noe spesielt ytelse tap.

Skrevet

wowpc89k.png

Ble en god del billigere på Dustinhome!

Hadde nedprioritert mus og tastatur i første omgang vist det blir litt dyrt.

For å få ned prisen litt kan du velge en billigere harddisk, billigere minne og billigere skjermkort, blir da under 8500,- inklusiv frakt uten noe spesielt ytelse tap.

Bra forslag, men hvis prisen fortsatt er høy, så kan du fjerne operativsystem og eventuelt få en serial fra skolen eller skaffe det på en annen måte. Ganske enkelt.

Et AMD x4 oppsett vil være en smule billigere, og du klarer sikkert å å presset inn et 6870 da.

Skrevet

Hmm, jeg går ikke på skole lenger men vurderte å skaffe OS fra thepiratebay.org hvis de funker? og ikke noe fuck med dem.

Er ikke så keen på AMD prosessor egentlig, ettersom du leste i artikkelen fra Tom's Hardware, at Nvidia + Intel gir ganske mye bedre ytelse. Men koster også noe mer. Men er egentlig verdt det, da jeg kan strekke meg til en rundt 10k.

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Et AMD x4 oppsett vil være en smule billigere, og du klarer sikkert å å presset inn et 6870 da.

Er klar over at AMD er litt billigere, men mtp han skal bruke pcen til WoW så viser testen til Tom's Hardware at Intel + Nvidia er langt bedre.

Viser til siteringene som jeg postet på forrige side :-)

Skrevet

Forresten noen som vet hvordan delbetalingen funker på komplett.no? Bare sjekket for moro skyld med den billigste pcen til 4,5k hvor jeg fikk godkjent kreditt, men det gjorde jeg ikke på en pakke til 8k. Stod at grensne var på 7,5k for delbetaling akkurat nå. Hvordan kan man evt. kjøpe dyrere komponenter og delbetale? Tenkte at grunnen kanskje er fordi jeg bade hadde 5k på kontoen atm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...