Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Får vel slenge ut jeg og da:)

*bilde slettet av moderator -- dette er ein Linux-tråd*

nice and clean:) slik jeg liker det

Endret av kilogram
Skrevet (endret)

altså. den er clean, ikke noe krims krams. er noen av oss som liker det og.

edit: oops så ikke det var i linux kategorien før nå. hehe. se bort fra min da

Endret av Seserr
Skrevet (endret)

Siden det først går i Windows her... Rdesktop er GENIALT når man må kjøre SÆRE programmer til skolebruk!

Edit: Ugh, for en måte å se det nye kernel.org-designet for første gang, da!

post-27-1100916208_thumb.png

Endret av gspr
Skrevet (endret)

Freebsd 5.3-RELEASE, Xorg 6.7.9, evilwm og aterm. Har dualhead, men er bare firefox fullskjerm på skjerm2, så ikke noe særlig å vise frem :p

rawr.png

Endret av Neophus
Skrevet (endret)
Er det i bakgrunnen kjørende applikasjoner? :love:

hvem sin bakgrunn?`

gspr, kjører du windows på din pc ? eller på en server og bruker remote desktop connection ?

Endret av Tee_Kay
Skrevet
gspr, kjører du windows på din pc ? eller på en server og bruker remote desktop connection ?

Det der er rdesktop mot NTNU sin terminalserver. Kjekt å ha dersom ein treng rask tilgang til noko frå skulen sitt nettverk, dersom ein ikkje er kopla rett på nettverket.

Skrevet

Eller evt. trenger IE for å se en veldig viktig side som kun støtter IE, eller må kjøre Matlab for denne ukes ITGK-øving (Matlab lukter så vondt at jeg nekter å installere Linux-versjonen på PC'ene mine).

Skrevet

Det der er rdesktop mot NTNU sin terminalserver. Kjekt å ha dersom ein treng rask tilgang til noko frå skulen sitt nettverk, dersom ein ikkje er kopla rett på nettverket.

kan alle bruke den?

Skrevet

Alle studenter og ansatte på NTNU kan selvsagt bruke terminalserverene. Man oppdager jo deres eksistens rimelig raskt når man logger på med tynnklientene på SB2 og P15.

Skrevet
Alle studenter og ansatte på NTNU kan selvsagt bruke terminalserverene. Man oppdager jo deres eksistens rimelig raskt når man logger på med tynnklientene på SB2 og P15.

kan jeg bruke den? har du url til den?

Skrevet

Knegg. Hvis du ikke er student eller ansatt, så tror jeg nok du får et større problem med å bruke den. URL står forøvrig øverst i screenshottet, så det er nok ikke noe problem på den siden.

Derimot blokkerer terminalserverene oppkall fra utenfor NTNU sin IP-range (noen ganger har de akseptert fra utenfor, vet ikke hvorfor), slik at man må logge inn over SSH eller VPN for i det hele tatt å få koble til. Videre må du som sagt være ansatt eller student for i det hele tatt å få tildelt brukernavn og passord.

Det burde være åpenbart.

Skrevet

hvem sin bakgrunn?`

Din :p

Skrevet

hvem sin bakgrunn?`

Din :p

ah, det var en som følgte med linux.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...