Gå til innhold

Canon eller NIkon?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på å invistere i et speilreflekskamera da bilder ikke blir bra nok på kompaktkameraene og jeg trenger mer utfordring og flere innstillinger.

Jeg har gjort en del reaserch og det står nå mellom to kameraer: Canon eos 500D, eller Nikon D3100. Er det noen som har litt mer peiling som kan hjelpe meg?

Noen steder er eos 500D en testvinner og har fått 6'er av VG, men her blir det fremstilt som et heller dårlig kamera, så jeg blir så usikker!

Dette blir mitt første speilrefleks, så jeg ansees vel som nybegynner. Jeg har lånt speilreflekser av familie osv. før så det er jo ikke helt nytt for meg. Jeg trenger et kamera som jeg kan bruke til alt fra fine naturbilder, til små fotoshoots med veninner, men jeg har satt en maksgrense på 5000 kr.

 

Hjelp meg! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

EOS 500D er ikke et dårlig kamera. Det var testvinner når det kom, og har ikke blitt dårlig fordi der har kommet bedre kamera.

 

Jeg vil annbefale dette kameraet netopp fordi det er en utgående modell, og du får det såpass billig at du får penger til overs som du kan handle optikk for. Optikken er fremdeles det som vil gi de gode bildene fremfor huset.

 

Hvis en vanlig mann skal se forskjell på bildene tatt med alle husene du får til under 10 tusen kroner(nypris) må ha holde på en stund, og gjerne lese så mye tester OL. på nettet at han blir "hjernevasket" til å tro at han ser forskjellen :-)

 

MAO alle speilreflekser i handelen idag gir gode bilder. Du må presse de til det ytterste for å ha bruk for forskjellene.

 

lykke til med valget.

P-E

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...