Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har laget et lite program som jeg ønsker å kompilere. Applikasjonen i "bin\release" funker bra, men jeg prøvde det på en annen PC og der funket det ikke fordi jeg måtte installere noe visual studio greier.

 

Uansett, jeg har filene:

Form1.cs

Form1.Designer.cs

Form3.cs

Form3.Designer.cs

PrimeI.cs

Program.cs

 

som skal kompileres til ett program.

 

Jeg har prøvd å navigere til det i visual studio cmd, og skrive:

"csc Form1.cs Form1.Designer.cs Form3.cs Form3.Designer.cs PrimeI.cs Program.cs "

men når den kompilerer og jeg kjører programmet får jeg bare opp cmd med en lang feilmelding.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Programmet funker fint når jeg trykker ctrl+F5

Endret av DarkLightA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ehmmm. Hadde det ikke vært enklere å vist feilmeldingen og DERETTER kommet frem til svar? Alle maser om .Net installert eller ikke.

 

Hva sier feilmeldingen? Det er liksom FEILEN som sier noe her. Eller var den her originalt og redigert bort siden jeg ser originalmeldingen er redigert.

Lenke til kommentar

Ehmmm. Hadde det ikke vært enklere å vist feilmeldingen og DERETTER kommet frem til svar? Alle maser om .Net installert eller ikke.

 

Hva sier feilmeldingen? Det er liksom FEILEN som sier noe her. Eller var den her originalt og redigert bort siden jeg ser originalmeldingen er redigert.

 

Trådstarter sier jo at programmet fungerer fint når han kjører det på sin pc, enten via visual studio eller fra bin/release. Alt tyder da på at den andre maskinen han prøver å kjøre dette på ikke har .NET eller ikke har riktig .NET versjon!!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg slet med det samme under bachelor-oppgaven min, der brukte rapport- og SQL-moduler for applikasjonen.

 

Mitt program ville heller ikke kjøre på maskiner som ikke hadde disse komponentene installert på sine PCer.

 

Forsøk å kompilere/ bygge brukte ressurser inn i .exe fila og se om det hjelper! :)

 

Slet leeeenge med dette nest siste natta før innlevering...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...