Gå til innhold

Trenger kyndig hjelp til ny PC! 12-13k


Anbefalte innlegg

Tjoho! Beklager at jeg må bidra med enda en slik tråd, men jeg har rett og slett blitt for gammel til å klare å følge med på utviklingen av komponenter til PC.

 

Har et par uker sykemelding foran meg og har bestemt meg for å bruke tiden på en ny PC!

 

Jeg har foreløpig kommet frem til dette oppsettet:

 

CPU: Intel Core? i7 Quad Processor i7-950 Quad Core, 3,06Ghz

 

Tower: Cooler Master CM 690 Midi Tower Sort

 

HDD1: Corsair SSD Nova Series 2,5" 64GB SATA2

 

PSU: Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2

 

Hovedkort: ASUS Rampage III GENE, Socket-1366

 

RAM: 2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24

 

GFX: Gigabyte GeForce GTX 470 1280MB PhysX PCI-Express 2.0

 

Kjøler: Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler Socket 775/1156/1366

 

HDD2: Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 3.0Gb/s, 32MB, 7200RPM

 

Vifter: 2x Noctua NF-P14 FLX 140mm Vifte

 

Total havner dette på rundt 12.500.-

 

Har jeg driti på draget ang noen komponenter her? Er det noen forslag til endringer jeg burde gjøre? Eller for å si det sånn.. Hva ville du ha kjøpt om du skulle bruke 12-13k på PC?

 

Hadde satt stor pris på litt input ang dette da det er noen år siden jeg bygde min forrige stasjonære PC!

 

- Thomas

Endret av Ildflue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En såpass dyr maskin bør du spandere en ordentlig strømforsyning på.

 

Corsair HX/AX serien er meget gode. Ville ikke valgt noe mindre enn 650W, tror 500W blir for lite. Tror faktisk du bør opp i 750W for å være sikker.

 

Hovedkortet er av typen miniATX, jeg ville valgt vanlig ATX.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609751

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=404942

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612303

 

Edit: Det jeg satset på da jeg kjøpte pc til 11k var en kraftig maskin med kvalitetskomponenter (kjente merker med god support).

Blant annet har jeg satset på en god strømforsyning, godt hovedkort og god ram. Dette er gjerne komponenter som blir undervurderte når man kjøper pc, men de utgjør en god platform å bygge videre på.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Hei, skal selge min PC. pris kan diskuteres:

 

Finn link : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24903486

 

Lykke til. Satt opp nesten identisk oppsett med bedre prosessor og strømforsyning til 11600,-

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=869385&su=685EE11D-C352-4F91-9399-76FB68B3DB6A

 

Dette er heller ikke et forum for bruktmarked.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Takker masse for svarene!

 

Jeg har byttet ut PSU og HK (flaut å ikke se at det var mATX kort ja...)

 

Corsair HX 750W PSU

 

ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366

 

 

Ser at i det ene forslaget postet her så var det foreslått å gå ned til 2 GTX 460 kort i SLI. Hvordan er ytelsen på det kontra 1 GTX 470? Formålet er for det meste gaming btw.

 

Tanken min er å kanskje kjøpe et GTX 470 til senere og kjøre SLI.

Lenke til kommentar

tviler på at du trenger 12gb ram, du kan skifte HDD til Samsung Spinpoint og Asus P6X58D-E har flere muligheter for overklokking hvis det er en mulighet i senere tid for TS. Corsair HX 750W er et veldig godt PSU-valg og hvis du har råd kan du skifte opp til GTX 570, og Sli GTX 460 vil ikke yte så altfor langt unna 470 sli til en mye billigere penge hvis du heller vil det.

Har du skjerm btw? Hvis ikke så si ifra så vi kan sette opp et nytt oppsett.

 

 

Kaffesau out.

EDIT: glemte å skrive 470 sli*

Endret av Kaffesau
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

tviler på at du trenger 12gb ram, du kan skifte HDD til Samsung Spinpoint og Asus P6X58D-E har flere muligheter for overklokking hvis det er en mulighet i senere tid for TS. Corsair HX 750W er et veldig godt PSU-valg og hvis du har råd kan du skifte opp til GTX 570, og Sli GTX 460 vil ikke yte så altfor langt unna 470 til en mye billigere penge hvis du heller vil det.

Har du skjerm btw? Hvis ikke så si ifra så vi kan sette opp et nytt oppsett.

 

 

Kaffesau out.

Skal godt gjøres å få 2 gtx 460 til 1900-2000, som er prisen på gtx 470.

Mtp støy og ytelse pr. krone er gtx 570 veldig spennende, og noe du får fort råd til vist du dropper 6 GB minne (som strengt talt er mer enn nødvendig i en gaming rig).

 

Hadde ikke satset på SLI / Crossfire i et helt nytt rig, da dette gir dårlige muligheter for oppgradering senere.

 

Mtp på kabinett hadde jeg heller valgt Cooler Master 690 Advancded 2 og til kjøling vil jeg heller kjøpt en god luft kjøler, som Noctua. Det kjøler ofte bedre og støyer mindre.

 

edit: ble vist dobbelt opp ...

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Skal godt gjøres å få 2 gtx 460 til 1900-2000, som er prisen på gtx 470.

Mtp støy og ytelse pr. krone er gtx 570 veldig spennende, og noe du får fort råd til vist du dropper 6 GB minne (som strengt talt er mer enn nødvendig i en gaming rig).

 

Hadde ikke satset på SLI / Crossfire i et helt nytt rig, da dette gir dårlige muligheter for oppgradering senere.

 

Mtp på kabinett hadde jeg heller valgt Cooler Master 690 Advancded 2 og til kjøling vil jeg heller kjøpt en god luft kjøler, som Noctua. Det kjøler ofte bedre og støyer mindre.

 

mente 460 sli vs 470 sli hvis han skulle bestemme seg for å kjøpe et til skjermkort senere, men beklager for missforståelsen. Angående 6gb ram, så støtter i7 950 trekanalsminne og yter bedre. Er enig med CM 690. Et utrolig bra midi-kabinett, og jeg ville selv valgt det foran Fractal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...