Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Forresten.....Er det bare velge et team som feks Norway OC team eller må en inn å registrere seg på deres hjemmeside for så å velge det teamet?

 

Bare legg deg til i teamet. Du bidrar med poeng så de vil helst har deg på laget :).

Endret av jackbrennan2008
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått G-Skill ripjaws CL7 brikkene mine idag. Gleder meg til å teste de. Håper de "gamle" brikkene mine var grunnen til at eg ikke kommer lenger enn 5.2Ghz...

 

Egentlig skal ram hastigheten ikke ha noe med hvor høyt du kan klokka en Sandy Bridge CPU siden de er helt uavhengig av hverandre i motsetning til de gamle i7 og sokkel 775 serien.

 

Lykke til, si fra om hvordan det går :).

Endret av jackbrennan2008
Lenke til kommentar

Det funket litt bedre faktisk. Eg kunne faktisk kjøre et par runs på 5.3Ghz, men fikk lavere score på alle 3DMarka enn ved 5.2Ghz...Snodig

5.4Ghz kan eg bare glemme tydeligvis pga max multiplikator. Kunne tenkt meg å prøvd å endre på pci bus speed'n, men når pc booter opp så er den på 100 igjen... :hmm:

Lenke til kommentar

Det funket litt bedre faktisk. Eg kunne faktisk kjøre et par runs på 5.3Ghz, men fikk lavere score på alle 3DMarka enn ved 5.2Ghz...Snodig

5.4Ghz kan eg bare glemme tydeligvis pga max multiplikator. Kunne tenkt meg å prøvd å endre på pci bus speed'n, men når pc booter opp så er den på 100 igjen... :hmm:

 

Bra meg Ghz, men merkelig at du fikk en lavere score....

 

Angående bussen, har du prøved å oppdatere BIOS din eller sjekket på et annet forum om noen andre har samme problemmet? se her: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=266170

 

Jeg ble med på Sandy Blitz konkurransen på HWbot i Januar og da måtte vi klokke bussen så høyt som mulig. Jeg fikk 107.5, men de fleste med en Maximus IV fikk utrolig bra økninger. Det må være noe enkelt som er i veien.

Lenke til kommentar

Fått hjelp fra ASUS. Det er noe gæli som har skjedd i bios nr1, så han sa eg skulle switche til bios nr2 og da var alt i orden igjen (Altså i bios nr 2). Det har skjedd med flere, men han kunne ikke gi noe svar på hvorfor eller hvordan det har skjedd siden ingen har kommet med ekstakt årsak til problemet.

Lenke til kommentar

Ps: Det er jå desverre slik at når man virkelig presser prosessoren mot sin grense, så har de en tendens til å gi litt lavere ytelse. Det er derfor fordelaktig å kjøre på litt lavere frekvens enn hva man klarer. Det har vel noe med at den er litt ustabil, men ikke så ustabil at den kræsjer eller regner feil. Ser på det som en mellomting av ustabil og stabil.

 

Å gjøre den mer stabil kan derfor være en ytelsesøker i seg selv i slike ekstreme tilfeller som nå. Har selv møtt på langt større ytelsesdropp når man nærmer seg "ustabilitets-grensen".

 

 

Lenke til kommentar

Får legge inn en liten bench test jeg og da.

Tester på Msi-P67A-GD65 1B bios. 2500K med TRUE kjøler @ 4,8ghz på 1,39-1,4vcore under load "cpu-z" saphire 6850 @ 1040/1220mhz 1,280V tror jeg det var. Minne Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL7 på standard CL7-8-7-20 1.65V

 

Det er vel ikke no score å skryte av. Men er ikke mulig å presse gpu nå mer. Er vel presset lengere enn i mange tester. :thumbup: Cpu spiller ikke så mye rolle i 3DM11 virker det som. Kjører Cat 11.4 tror jeg uten CCC.

 

 

Min lenke

post-90658-0-65817500-1305655023_thumb.jpg

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...