Gå til innhold

Fra gud til vitenskap


Anbefalte innlegg

Hei. Satt å leste i gamle tråder nå.. Og jeg vet det er mange som har vært med å holdt de aktive lenge. Så tenke å fortelle hvordan ting er nå vs for et år siden.

 

Før så var tankene mine limt fast, gikk i repeat, klarte ikke å løse opp.. Ting er bedre nå.

 

Det som er min teori nå; Energi har alltid oppstått, legger ved en video etterpå, som jeg syns er veldig spennende ang dette..

 

Håper på tilbakemeldinger.

 

Og til slutt vil jeg si tusen takk til alle som har hjulpet meg gjennom alle disse spørsmålene! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Melder meg på denne :) Vet ikke helt hvilke prosess du har vært igjennom, men jeg har selv gått fra Gud til vitenskapen.

 

Har oppdaget at religiøse flest har totalt misforstått evolusjonsteorien. Man tror gjerne at en skapning ønsker å fly, og dermed utvikler vinger. Og klassikeren om at vi stammer fra sjimpanser - og hvorfor de da fortsatt er her.

 

Nei, vitenskapen har gitt meg flere svar enn religionen har gjort. Og det er ett utrolig spennende felt. Vi har jo ikke alle svarene enda, og det skjer nye oppdagelser hele tiden. Kanskje vi får ett sikkert svar på livets gåte i vår levetid? Det hadde vært knas :D

Lenke til kommentar

Kanskje vi får ett sikkert svar på livets gåte i vår levetid? Det hadde vært knas :D

 

Jeg vet ikke helt hva du legger i livets gåte. Men det gjøres en del spennende arbeid når det gjelder abiogenesis. Så et program på Discovery her om dagen hvor en gjeng forskere som forsøker å reverse-engineer'e cellen, og dermed påvise at abiogenesis er mulig. Målet var visst å skape en ny type liv som vi kan utnytte, nemlig nanofabrikker (levende organismer som bygger ting for oss).

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Har det veldig bra om dagen, ting er mye bedre : )

Er nå mere over på vitenskapen og tror ikke på alt dette gudegreiene.. Men tror også jeg har ignorert de tankene litt.. I dag byttet jeg en ganske dyr bukse, i en annen str, men det som var er at jeg hadde brukt den litt.. Fikk da plutselig tanker som jeg har hatt tidligere, med å bli straffet osv.. Tenker at jeg ikke burde byttet den fordi det gjør meg urolig, men på en annen side er jeg gald for det, så jeg utsetter meg selv for det som jeg føler meg ubekvem med.. Men det er så slitsomt! Håper noen forstår meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...