Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Langvarig sjikane av ekskjæreste


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har hatt en lei situasjon for tiden, som ikke ser ut til å løse seg selv. Har siden april i år mottatt jevnlige meldinger på SMS og Facebook fra en eks-kjæreste som tydeligvis ikke kan ha det helt bra med seg selv. Kort oppsummert kan jeg si at hun i perioder sender meg meldinger til alle døgnets timer om hvor fælt hun har det uten meg og alt sånt. Det gir meg mye dårlig samvittighet, samtidig som jeg selv og mine venner forteller meg at jeg ikke har noen grunn til å føle det. Det er i det hele tatt ganske belastende. Hun henger seg hver gang i små håp om at vi skal bli venner eller at vi kan møtes en gang for å prate, men jeg vil overhodet ikke treffe henne. Dette er for ovennevnte grunner, hun virker ikke stabil. Hun viser null forståelse for hvilken stress hun påfører meg og de som står meg nærmest. Jeg har alltid svart så nøytralt som mulig, og aldri gått til angrep slik hun gjør. Jeg har svart på meldingene hennes i toppen fire omganger. Altså en liten brøkdel av alt hun har sendt.

 

Nylig har hun sagt at hun vil fortsatte å mase på meg, uansett om jeg blokkerer hennes telefonnummer. Da kom idéen om at jeg kan "true" med en anmeldelse, noe jeg helt seriøst kommer til å gjøre. Jeg vet at det sannsynligvis blir en tynn sak, og den blir henlagt i stor hastighet hos Politiet. Men det har iallefall en viss symbolverdi. Ikke sant?

 

Det jeg lurer på om er noen har erfaringer med lignende situasjoner. Å snakke henne til vett er helt umulig, hun er helt overbevist av sin egen galskap.

 

Hilsninger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan kan hun mase på deg når hun ikke kan få tak i deg på telefon? det virker jo som det er der det meste foregår. på internett er det i hvert fall en smal sak å blokkere folk.

 

jeg har forsåvidt vært gjennom akkurat det samme. Jeg kunne få opptil femti meldinger på én dag. Jeg fortalte henne at jeg hadde blokkert henne (det var bare bullshit) og svarte dermed aldri på en eneste melding. Sjeldent leste jeg noen, hverken på mobilen eller på forskjellige nettsamfunn. Da slapp jeg å styre noe mer, for etterhvert ble det større mellomrom mellom maset.

Lenke til kommentar

50 SMS HVER DAG??????? :ohmy:

 

Og jeg som trodde det er masete når jeg ringer/sender 1 sms til en ex jeg fortsatt liker med 4-5-6 ukers mellomrom, når noe artig har skjedd rundt omkring... :dontgetit:

 

(er det det?)

Lenke til kommentar

Blokker alle måter hun kan kontakte deg på. Du kan ringe telefonleverandøren din og blokkere hennes innkommende nummer. Noen telefoner har den funksjonen innebygget, at du ikke trenger å gå til leverandør, og hos noen leverandører kan du også gjøre det over internett. Good luck.

 

EDIT: Du kan jo være litt gentleman og si fra til henne om at dette kommer til å skje.

Endret av Nafanua
Lenke til kommentar

Støtter Lindoniel sitt innlegg, det er rett måte.

 

Ta vare på SMS, anropsloggen, samtalelogger fra Face, MSN, SKype etc. slik at du har bunnsolid dokumentasjon på at det kan regnes som sjikane. Få det også grundig dokumentert (i form av nevnte lagring av logger) at du gjør henne oppmerksom på at du opplever det som sjikane og at du vil det skal slutte.

 

Ved å gjøre dette skaffer du deg dokumentasjon som du kan prøve til politianmeldelse, kanskje de henlegger det, kanskje ikke, det er uansett verdt å prøve. Om det ikke funker kan du true med og/eller gå til sivilt søksmål mot henne for sjikane.

Lenke til kommentar

Støtter Lindoniel sitt innlegg, det er rett måte.

 

Ta vare på SMS, anropsloggen, samtalelogger fra Face, MSN, SKype etc. slik at du har bunnsolid dokumentasjon på at det kan regnes som sjikane. Få det også grundig dokumentert (i form av nevnte lagring av logger) at du gjør henne oppmerksom på at du opplever det som sjikane og at du vil det skal slutte.

 

Ved å gjøre dette skaffer du deg dokumentasjon som du kan prøve til politianmeldelse, kanskje de henlegger det, kanskje ikke, det er uansett verdt å prøve. Om det ikke funker kan du true med og/eller gå til sivilt søksmål mot henne for sjikane.

 

Hvor er sammenhengen??

Det Lindoniel sier er jo at han skal blokkere henne totalt på flere plan, mens du nærmest sier at han skal "åpne alle slusene" og gi rot til flammene. Det er jo selvmotsigelse?

Kanskje du mente uenig i det Lindoniel sa... ?

 

Når det er sagt tror jeg at jeg ville meddelt at hun kom til å bli blokket, og at det dermed er/var unødvendig å fortsette videre kommunikasjon. Ettersom du ikke kommer til/vil/akter å svare tar hun kanskje poenget til slutt?

 

Og for all del. Kjenner du noen advokater er det selvfølgelig MULIG at det kunne gått..

Endret av feggy
Lenke til kommentar

Støtter Lindoniel sitt innlegg, det er rett måte.

 

Ta vare på SMS, anropsloggen, samtalelogger fra Face, MSN, SKype etc. slik at du har bunnsolid dokumentasjon på at det kan regnes som sjikane. Få det også grundig dokumentert (i form av nevnte lagring av logger) at du gjør henne oppmerksom på at du opplever det som sjikane og at du vil det skal slutte.

 

Ved å gjøre dette skaffer du deg dokumentasjon som du kan prøve til politianmeldelse, kanskje de henlegger det, kanskje ikke, det er uansett verdt å prøve. Om det ikke funker kan du true med og/eller gå til sivilt søksmål mot henne for sjikane.

 

Hvor er sammenhengen??

Det Lindoniel sier er jo at han skal blokkere henne totalt på flere plan, mens du nærmest sier at han skal "åpne alle slusene" og gi rot til flammene. Det er jo selvmotsigelse?

Kanskje du mente uenig i det Lindoniel sa... ?

 

Når det er sagt tror jeg at jeg ville meddelt at hun kom til å bli blokket, og at det dermed er/var unødvendig å fortsette videre kommunikasjon. Ettersom du ikke kommer til/vil/akter å svare tar hun kanskje poenget til slutt?

 

Og for all del. Kjenner du noen advokater er det selvfølgelig MULIG at det kunne gått..

 

Rådet ang. å samle dokumentasjon gjelder dersom han ønsker å gå til rettslige skritt mot eks-kjæresten, da man som oftest er avhengig av fysisk dokumentasjon om man skal få medhold i en politianmeldelse eller rettslig anklage.

Selvsagt skal han ikke "åpne slusene" dersom tiltakene han har iverksatt fungerer og hindrer henne i å kontakte ham.

Nylig har hun sagt at hun vil fortsatte å mase på meg, uansett om jeg blokkerer hennes telefonnummer.

Det var dette jeg tok høyde for med mitt råd, dersom blokkeringen ikke fungerte og hun allikevell fikk oppnådd kontakt med ham. Og han sier jo selv han har vurdert politianmeldelse, i hvert fall som trussel, så ser ikke hvorfor det ikke er relevant å dokumentere sjikanen. dersom dette har foregått per. SMS og MSN har han vel kanskje logger allerede, slik at han ikke trenger å "åpne slusene" uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...