Gå til innhold

Trenger ny bærbar!


Welcro

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg er på utkikk etter en ny bærbar pc. Jeg gamer relativt mye og ønsker en pc som takler det meste. Vet at du kan få mye pc for pengene i disse dager. Jeg har noen primære kriterier som jeg ønsker pcen skal ha;

 

Intel i7 prossesor (i5 kan også være en mulighet)

Full HD-skjerm. (Helst 17-tommer)

ATI Mobility Radeon 5780 Skjermkort (funker også med nyere skjermkort som GTX 460m osv.)

SSD Disk

Pcen trenger nødvendigvis ikke være ny, en pc fra f.eks. finn.no eller lignende fungerer også.

 

Har lagt budsjettet på rundt 10.000kr, helst under. Har lett litt rundt selv og har funnet en del, men har ikke helt funnet noe jeg er fornøyd med prismessig. Håper at dere her på forumet kan hjelpe.

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så mange alternativer å velge mellom. Med HD 5870 eller GTX 460M (eller GTX 480M) + Core i7 eller i5, 1920x1080 oppløsning, 15,6 tommers skjerm eller mer, er det disse: Prisjakt.no - filtrert søk. Altså Asus G73JW eller MSI GX/GT 660/663 i en eller annen versjon.

 

I tillegg kommer Multicom Kunshan W860, X8100 og X7200, og Alienware M15x eller M17x, som ikke kommer med på lista til prisjakt.no, fordi de er konfigurerbare.

 

De fleste har ikke SSD som standard, men Multicom og Alienware kan konfigureres med en sånn, og de andre kan man kjøpe separat SSD og montere selv, hvis man vil.

 

Edit: Ja, også Asus G53JW selvfølgelig, hvis noen forhandlere kan se å få rota seg til å ta den inn.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Takk for informativt svar.

 

Har sett endel på JW-modellen fra Asus. Får bare smøre meg med tålmodighet å vente på at Komplett får den inn på lager. Ringte de idag for å spørre når de fikk inn modellen, mannen jeg snakket med sa at den burde være på lager iløpet av 14 dager. Har sett endel på MSI pc'en også, men må nok innrømme Asus'en frister hakke mer. Har hørt at Asus har hatt mye problemer med den tidligere JH-modellen som nå er trekt fra markedet. Håper disse problemene ikke blir noe å tenke på hos den kommende JW-modellen. Får bare vente å se.

Lenke til kommentar

Hva med Dell XPS 17 da den har litt svakere skjermkort men man får jo utrolig mye for pengene da...

 

Joda, men blir nok kanskje ikke en pc som helt møter kravene jeg kommer med. Vil jo helst ha en pc som jeg kan bruke til å spille med. Føler liksom at det ligger et mer studioaktivt preg over XPS-modellene fra Dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...