Gå til innhold

iPhone 4 VS HTC Desire HD


Shibiz

  

93 stemmer

  1. 1. iPhone 4 eller HTC Desire HD?



Anbefalte innlegg

Nå er det på tide å pensjonere min slitte HTC Diamond. Og i den forstand har jeg sett på to vidt forskjellige mobiler.

 

Som tittelen på denne tråden, står det mellom iPhone 4 eller HTC Desire HD.

Jeg jobber selv i telebransjen, der mine kollegene er splittet 50/50 (fan-boys vs fan-boys). Og selv får jeg ikke bestemt meg (jeg er helt nøytral, sånn ca).

 

Jeg har testet ut begge telefonene, men sitter fremdeles fast.

Noe jeg la merke til, var at skjermen til Desire HD var litt "blurry" i forhold til iPhone 4.

 

Jeg vet at hver av telefonene har sine begrensninger, og det kan diskutere på i årevis.

 

Og derfor bestemmer jeg meg for å henvende meg til diskusjon.no :)

 

Hva mener du?

iPhone 4 eller HTC Desire HD?

 

sammenlikning

Endret av Shibiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første du skal spørre deg selv er om du aksepterer å måtte lade telefonen hver dag.

første fanboi kommentar kom fort gitt :)

 

vurderte selv lenge mellom ifon4 og desire hd. begge har sine fordeler og ulemper. konkluderte med at ifon/apple er et altfor lukket system som jeg helst ikke vil innlemmes i. når apple skal bestemme hva jeg får lov å lese, så sier det sitt.

en fordel med ifon er jo at den holder seg bra i pris når du skal oppgradere da.

 

lykke til. stemte HD forresten :)

Lenke til kommentar

Først og fremst har iPhone 4 en overlegen skjerm i forhold til Desire HD...

Bedre grafikkort, og (dette kan ha delte meninger, men jeg mener) bedre, og mer optimalisert UI.

Jeg ser du skriver at du opplevde Desire HD som litt uklar iforhold.

Dette er fordi iPhone 4 har 640 x 960 pixler trykket sammen på en 3.5 tommer skjerm..

Du vil ikke kunne se avstanden mellom pixlene.. avstanden er usynlig for det menneskelige øyet. Fordi, hvis du skulle gått såppas nærme for å i det heletatt kunne se avstanden mellom pixlene, så ville du ikke klart å fokusere på skjermen, du måtte ha gått for nær :p

 

Anyway..

Istedet for at jeg skal rante om pros and cons iPhone har, og om pros and cons Desire HD, så kan du heller lese litt omtaler. Jeg foretrekker GSMarena sine omtaler, og generelt dybden i omtalene de gir.

 

Først kan du få lese hva GSMarena sier om iPhone 4

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_4-review-490p8.php

 

Så kan du lese hva de sier om Desire HD

http://www.gsmarena.com/htc_desire_hd-review-534.php

 

Så kan du se amobils store samletest av mobiler:

http://www.amobil.no/artikler/?s=100

 

så kan du lese forskjellen på de beste skjermene på markedet. (innkluderer både iPhone 4, og Desire HD, samt Nokia N8, Samsung Galaxy S og et par til)

http://www.gsmarena.com/display_shootout-review-541.php

 

Så kan du lese hva jeg skrev om Desire HD og Galaxy S

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1280293&view=findpost&p=16581014

 

Sååå kan jeg vise deg noe interessant om iPhone 4 og Galaxy S.. Desire HD blir relativt fremstilt på lik linje med Samsung Galaxy S

http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s_vs_apple_iphone_4-review-500.php

 

SÅ kan du lese omtalen til Galaxy S (neeeida, jeg prøver ikke å gi deg et tredje forslag til mobil, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeidaaaaaaaaaaaa~~)

http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s-review-478.php

Lenke til kommentar

Galaxy S er selve definisjonen av mye penger for lite, og jeg vil anbefale den vanlige desiren lenge før jeg oppfordrer noen til å hanskes med de spesielle løsningene og den elendige oppfølgingen Samsung har som leverandør.

 

Gsmarena er vanligvis nøytrale, men i dette tilfellet tror jeg noen har vært klar over markedsverdien til en anmeldelse, og kjøpt en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke enig i at Samsung Galaxy S er mye for lite, men det er egentlig litt på siden av diskusjonen her.

 

Som nevnt tidligere er grunnen til at DHDskjermen virker blurry i stor grad det at iPhone4 har langt høyere oppløsning på en mindre skjerm.

 

Det er litt vanskelig å foreslå en telefon her uten kriterier. Jeg går utfra at pris er irrelevant grunnet de dyre alternativene, men hva med batteritid, skjermkvalitet, fleksibilitet, stabilitet, kamera, lagringsplass, funksjoner, internettopplevelse, lydkvalitet også videre.

 

Det finnes utvilsomt brukere som DHD er en kjempetelefon for mens iPhone 4 er et svært dårlig valg. Det finnes utvilsomt brukere som iPhone 4 er en kjempetelefon for mens DHD er et svært dårlig valg. De fleste havner imidlertidig et sted i mellom der 1 eller 2 kriterier er de avgjørende faktorene. Å anbefale den ene telefonen foran den andre uten kriterier vil kun reflektere personlige preferanser. Hva er viktig for deg? Hva liker du/misliker du så langt med de to? Hvilke andre modeller kunne du tenkt deg å vurdere, og hvorfor?

Lenke til kommentar

Galaxy S er selve definisjonen av mye penger for lite, og jeg vil anbefale den vanlige desiren lenge før jeg oppfordrer noen til å hanskes med de spesielle løsningene og den elendige oppfølgingen Samsung har som leverandør.

 

Gsmarena er vanligvis nøytrale, men i dette tilfellet tror jeg noen har vært klar over markedsverdien til en anmeldelse, og kjøpt en.

 

For mye penger for lite? Den teorien støtter jeg ikke :p

Nei, det er opp til trådstarteren og bestemme, jeg gav han bare et tredje alternativ som er verdt å ta en seriøs titt på.

 

og som Olannon sa.

Finn ut hvilken telefon som du tror passer best for deg.

Er du i tvil, så kan du like gjerne gå for iPhone 4, da det vil gi den mest sannsynligvis vil gi deg en god opplevelse.

Dersom du ikke vil bruke så mye penger, har du Desire HD, og for eksempel Galaxy S..

Forresten, en ting som amobil ikke visste om, (dette var tilgjengelig i 2.1 også) er at tilbaketasten lukker tastaturet i alle tilfeller.

Endret av Daniel Lange
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg grublet lenge på det samme, men nå er DHD bestilt.

Liker veldig godt iPhone'en for kjempegod skjerm og behagelig UI, men jeg bruker ikke iTunes på noen av PC'ene mine og liker ikke at iPhone ligger så opp til å bruke det. En sein kveld for noen dager siden sendte jeg en e- post til en kamerat sin iPhone for at han skulle få en kopi av noen sanger inn på sin telefon fra min. Det kan være det sto litt på han(swoong), men han fikk ikke helt uten videre lagret de i noen spilleliste på telefonen. Han sa selv at det måtte han gjøre på Mac'en og så synke telefonen etterpå. Det var det som gjorde at jeg endte på DHD.

Har du bestemt deg Shibiz?

Lenke til kommentar

Når fikk iphone 4 bedre gpu enn desire hd?

 

Si det, men det er mye bedre utnyttelse og mere flyt på en iPhone enn på en Desire HD som hakker verre en verst.. Man skulle nesten TRO at iPhone var noe bedre rustet der...

 

Hvis en DHD hakker verre enn verst, er den ikke riktig frisk.

Lenke til kommentar

Når fikk iphone 4 bedre gpu enn desire hd?

 

Si det, men det er mye bedre utnyttelse og mere flyt på en iPhone enn på en Desire HD som hakker verre en verst.. Man skulle nesten TRO at iPhone var noe bedre rustet der...

 

Hvis en DHD hakker verre enn verst, er den ikke riktig frisk.

 

Har sett flere som hakker og lugger. Nå er ikke iPhone helt uten lugging den heller, men det var ekstremt på den Desire HD'en jeg så. Men det kan jo selvsagt ha vært noe galt med den. Men han jobbet på telebutikken, og sa at det manglet en oppdatering. Var en bug. :)

Lenke til kommentar

Har sett flere som hakker og lugger. Nå er ikke iPhone helt uten lugging den heller, men det var ekstremt på den Desire HD'en jeg så. Men det kan jo selvsagt ha vært noe galt med den. Men han jobbet på telebutikken, og sa at det manglet en oppdatering. Var en bug. :)

Sikkert den såkalte init-bugen som var på ferde, og den er (var) et reelt nok problem. Den siste oppdateringen har heller ikke vært en udelt suksess, da mange har opplevd problemer med sms-varsel og/eller konstant 100% CPU bruk med resulterende batterisluk.

 

Kanskje burde slike oppdateringer vært testet bedre, men jeg vet av egen erfaring at mange feil ikke viser seg før man har gått live. Utfordringen da er å klare å lokalisere og fikse problemet ASAP slik at kundene lider minst mulig.

Lenke til kommentar

Jeg har begge telefonene. Å mener at iphone4 og dezire er svert gode telefoner.

Men at iphone4 ikke håndterer(på en god nok måte) flere oppgaver som jeg lett gjennomfører med min dezire sier sitt. ipone4 (ivertfall min) blir tregere og tregere desto mere jeg lagrer på den. mens på dezire kan jeg bare bytte minnekort når det begynner å bli fullt. det skal også nevnes at dezire ikke blir tregere med et fullt 32 gb minnekort. dette setter noen helt klare og tungtveiende begrensninger når det gjelder iphone4. 34 gb fylles fort opp i min jobb. så må jeg da kjøpe ny iphone når det er fullt? det blir ivertfall tull og tøys og veldig tungvindt å overføre på minnepenner å bytte på hva jeg har inne på telefonen (iphone4) ettersom hva jeg skal jobbe med de forskjellige dagene. Nei da er det bedre å ha minnekort som enkelt og fort byttes etter oppgaver. Designt på iphone4 er kansje penere men poenget med designet faller når du ser en som har akkurat den samme telefonen som deg uansett hvor du går. å aller helst en hel gjeng med 14 år gamle jegnter som i tilleg har stylet den med rosa gummi.. nei min iphone4 var bra men ikke bra nok så den fikk min søster låne til jeg eventuelt trenger den som reservetelefon(kjøper heller ny dezire). Eneste som er posetivt med iphone i mitt tilfelle er at den er mindre utsatt for virus å lignende.Skjønner heller ikke helt hva apple driver med når de til stadighet også tilbakeholder eksisterende teknologier når de lanserer nye produkter. (camera bl.a)tok en stund før iphone var utstyrt med det. Jeg tolker det dit at apple bevisst forsøker å rippe kunder for så mye penger som mulig ved å foreksempel utelate kamera på en model for så å utgi en med kamera. Da vil jo alle ungdommene ha den med kamera og foreldrene må betale.

Nei apple er nok historie for min del selv om det helt klart er en svert god telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er mer fan av HTC telefoner enn iPhone (Eller noe som helst annen apple maskinvare)

 

Det at du må bruke iTunes til alt av tingene fra apple, uten mulighet for å bytte/oppgradere minnekort er en total dealbreaker for meg :confused:

 

Gå for Desire HD :) Har selv HD2 med Android, som blir så og si det samme som DHD, der DHD er bedre.

 

Eneste som er bedre (i min mening) med iPhonen er alle spillene :p

Endret av Latterkongen
Lenke til kommentar

Når fikk iphone 4 bedre gpu enn desire hd?

 

Si det, men det er mye bedre utnyttelse og mere flyt på en iPhone enn på en Desire HD som hakker verre en verst.. Man skulle nesten TRO at iPhone var noe bedre rustet der...

 

Dette er rent sprøyt. Jeg har ikke sett en eneste DHD som lagger. Du må være så grei å dokumentere påstanden din.

 

Amobil gir iPhone terningkast 4 og DHD terningkast 5. Som eier av begge mener jeg at det er en god konklusjon.

Lenke til kommentar

Iphone4 har overhode ikke bedre flyt en dezire.

dette er nok kun i enkelttilfeller. men igjen, ingen mulighet for minnekort= ingen god telefon.

dette er også et typisk eksempel på at apple holder tilbake eksisterende teknologi og velger å ikke utgi iphone med rom for minnekort. tipper iphone5 får det så alle som har kjøp nr4 og trenger mer plass velger å kjøpe ny iphone. kalkulert merfortjeneste av apple. å egentlig ganske forkastelig måte å lure sine trofaste kunder på.

Lenke til kommentar

Mangelen på mulighet til å bruke minnekort på iPhone er det største problemet med iPhone mener jeg. Jeg kobler min DHD til pc'en eller mac'en og kan fritt flytte filer frem og tilbake slik jeg vil. Jeg kan mounte DHD på forskjellige måter. Bare lading er f.eks kjekt hvis man skal lade på en fremmed pc. En USBinngang og USBmicrokabel finner man over alt. Var på reise forrige uke, hadde glemt ladekabel. Fikk låne både lader og kabel i resepsjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...