Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Leverte inn min bærbare PC på skolen


Anbefalte innlegg

Jeg begynte på VG1 i fjor høst, og fikk da en bærbar pc fra skolen. I år ble den litt ødlagt, så jeg leverte den først til en jeg kjenner som er veldig flink med data. Han la inn windows 7 på den, og jeg glemte helt i sommer at jeg skulle bruke den til høsten igjen. Så på fredag leverte jeg den til han som ordner dataer på skolen min, og han sa han skulle legge inn slik at jeg fikk internett på skolen igjen. (Ikke windows 7, men det som pleier å være på skole-pcer) Da han var ferdig hadde han "mistet" alle dokumentene og filmene mine sa han. :hrm: Og nå får jeg ikke nett på den her hjemme heller..

 

har jeg rett på noe? kan jeg evt klage? utrolig irriterende, for jeg mistet ALT! av viktige dokumenter ol... mistenker litt at han kanskje ikke har giddet å ta backup av alt jeg hadde, for var en god del filmer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig gjort av han og ikke si ordrett at han skulle formatere. Blir jo som å be et verksted bytte girkassa i bilen din, men i stede kjøper den en ny bil til deg.

 

Han har lagt inn et standard image av Windows på pc-en din siden da slipper han og konfigurere noe selv. At du ikke har kopi av filene dine er ikke hans problem.

Endret av martin808
Lenke til kommentar

Tror du får ta det som en lærdom, den enste du kan stole på er deg selv :)

 

Det er vanskelig å "trylle" filmene tilbake og jeg tror ikke du kan holde skolen ansvarlig.

Ja det er viktig og ta backup og skolen kan nok ikke holdes ansvarlig for dette, MEN jeg syns det er ganske dårlig av IT-ansvarlig på denne skolen av og ikke ta ordentlig backup før han formaterer PC'n. Er det noe man lærer når man studerer IT så er det backup. Høres ut som en lat IT-ansvarlig på denne skolen.

Lenke til kommentar

^ Ja, enig. Skjønner jo godt at han ikke har tid til å sitte og vente lenge viss det er mye å ta backup av, men da kan han si ifra før han gjør noe. Var mye viktige dokument der, og nå er alt vekke...

 

Og en annen ting er at han har levert ut nye pc'er til enkelte elever som fikk i fjor, men jeg fikk ikke ny. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...