Gå til innhold

Vifteproblemer med Asus G73J


Anbefalte innlegg

jeg har en asus G73j jeg kjøpte mot slutten av sommerferien fra komplett.

har et digert problem :thumbdown:

har nemlig mistanke om at en av viftene i funker :(

når jeg kjøpte den sto det nemlig silent gaming da synes jeg det er litt rart at den bare står der og skriker av firefox.

bare en vifte jeg kjenner at det kommer varm luft ut av.

+ den slår seg av når jeg spiller css osv.

har også hatt småproblemer før.

 

så hva kan dette vere for noe ?

er forestenn versionen med intel i5 og ati hd 5870

 

plzzzz hjelp :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt om mange som har problemer med JH-modellen eller enkelte av J-modellene. Alt fra skjermer under spilling som fryser til bakgrunns lys på tastaturet som nekter å skru seg på. Ser forøvrig at Komplett.no f.eks har trekt denne modellen fra sortimentet. Kanskje ikke så rart? Kan tenke meg at de har nevene fulle med ufornøyde kunder. Vet dette fordi en bekjent av meg jobber i Komplett.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å få tilbake pengene på garanti. Med mindre Asus kommer med en oppdatering eller patch som løser noe som helt klart ser ut til å være en eller flere programmeringsfeil, så vil disse pcene fortsette å terrorisere folk grenseløst.

 

Den nye modellen (JW) har ihvertfall slått godt fra seg i USA og viser langt mindre tegn på de samme problemene som forgjengerne hadde. Nytt her er skjermkortet, som er endret fra en ATI 5780 til Geforce GTX 460m. Har du sjansen til å få tilbake pengene på garanti, så kjøp JW-modellen istedet, da sparer du også noen tusen hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Link til JW modellen;

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=jw

Endret av Watcher
Lenke til kommentar

Ser forøvrig at Komplett.no f.eks har trekt denne modellen fra sortimentet. Kanskje ikke så rart? Kan tenke meg at de har nevene fulle med ufornøyde kunder. Vet dette fordi en bekjent av meg jobber i Komplett.

 

Det er jo fordi JH ikke produseres lenger. Teknofil.no: OBS! Dette produktet er ikke lenger i salg.

Det er JW som gjelder nå :)

 

Jojo, men hele poenget her er jo at Asus har trekt modellen nettopp pga. alle problemene de har hatt med den.

Endret av Watcher
Lenke til kommentar

hmm lyset på tastaturet mitt funker ikke heller

ikke så overclocking mode når jeg tenker over det :(

hva gjør jeg

 

Først kan du kanskje lese litt mer her om din modell å få noen tips. Her tror jeg du får det meste av imformasjon for G73...å litt til. Finner du ikke svar her må du jo bare sende den inn til reklamasjon.

 

http://forum.notebookreview.com/asus-reviews-owners-lounges/

 

http://forum.notebookreview.com/asus-gaming-notebook-forum/

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det kan alle problemene med JH modellen løses med bios oppdateringer, så ifølge brukere skal den nå være like stabil som JW modellen

 

Jeg skulle ønske det var så enkelt. En kompis av meg prøvde dette, Asus'en hans låste seg totalt og måtte sendes inn igjen til service. Når han endelig fikk den tilbake etter noen uker var det lyset på tastaturet som hadde sluttet å virke. JH-modellen er alt annet enn stabil.

Lenke til kommentar

... lyset på tastaturet som hadde sluttet å virke.

Jeg regner med at han har prøvd å trykke Fn+F4. Dette kan bare være så enkelt som at ledningen som gir lys ikke er satt fast ordentlig. Det er ganske lett å sjekke (ta opp tastaturet og sjekke at alt sitter fast) :)

 

Det er feil med de fleste laptoper i dag virker det som (egen erfaring og venners erfaring)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

glemte helt at jeg lagde denne tråden så jeg får ta den opp igjen

nytt problem.

 

jeg putter i sånn minne brikke for musa i usb så er det fakktisk så sykt varmt at den har brent seg eller no :S

nå funker den nemlig ikke lenger :thumbdown: (altså musa)

 

så lurer jeg fremdeles på om det er meninga at det bare skal komme varm luft ut av den ene vifta bak på pcn ?

 

 

 

er klar over skrive feil ikke rett meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...