Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan snakke til jenter på MSN?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler det ofte slik selv, og føler ofte at jeg har driti meg ut om jenta jeg snakker med ikke svarer på fem-seks minutter.

 

Mennesker, uavhengig av kjønn, liker å snakke om seg selv, og noe som opptar dem. Jeg leder alltid med innledende spørsmål om dem som de kan svare lett ja/nei på. Etter dette spør jeg ofte hva de gjør, hva de har gjort og finner gjerne et tema utifra dette som jeg spør mer ut om. La den andre personen ta av seg den store snakkingen, vær oppriktig interessert, snakk om noe som interesserer den andre personen, start samtaler på en vennlig måte f.eks med smilefjes, og ikke minst: vær en god lytter.

 

Det er greit å starte en samtale med de vanlige setningene som " hva gjør du ", men du må fort finne noe som får den andre personen til å bli interessert. Noe som gjør at hun vil svare deg før andre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler jeg er forpliktig til å poste denne :)

 

 

Du kan aller først begynne med å si ordet hei som er et ord som brukes for å hilse på noen. Andre varianter av ordet kan være go dag, hallais, heia og mange flere. Etter det svarer hun sansynligvis med det samme. Så skal vi gå inn på noe litt vanskiligere. Nå skal du spørre hva hun gjør. Da kan du f eks skrive: Hva styrer du med?, Hva driver du på med?, Hva gjør du? eller Hva skjer?. Det finnes også veldig mange varianter av den setningen.

 

Nå vil hun mest sansynligvis si hva hun gjør f eks: Jeg snakker med folk på msn eller Jeg hører på musikk. Etter dette vil hun mest sansynligvis spørre hva du gjør. Dette gjør hun med å si: Du da?, Enn du?, Der da? osv. Da skal du si hva du gjør f eks: Jeg spiser potetgull eller Jeg sitter på nettby. Nå skal vi gå inn på noe enda vanskeligere.

 

Nå har du ikke lenger manus å gå etter og må derfor finne noe smart dere kan snakke om. Hvis hun f eks sa at hun hørte på musikk så kan du spørre om hva hun hører på. Da vil hun si f eks: Rockcollapse Now av Turdus Musicus. Nå kan du si at det sangen/bandet er bra, dårlig eller at du aldri har hørt om det. Nå kan du spørre hva annet hun hører på og da vil du sikkert på listet opp noen band og hun vil spørre deg om hva du hører på. Da sier du hva du liker å høre på f eks: Iron Maiden, Metallica, Guns'n Roses, Pink Floyd osv.

 

Nå vil hun kansje si ok som er et ord som dreper et samtale ganske effektivt så prøv å unngå å bruke det eller så vil hun f eks si: Iron Maiden liker jeg også. Da kan du f eks spørre om hvordan sang hun liker. Da vil hun svare med f eks: Jeg liker The Trooper best. eller Jeg liker Aces High best. Nå vil hun sikkert spørre hvilken sang du liker best. Da svarer du bare ærlig f eks: Jeg liker Run to the Hills best. eller Jeg liker Afraid to Shoot Strangers best. Sånn går det. Ikke noe vanskeligere ;) , men hvis hun sier at hun spiser potetgull når du spøre hva du driver på med går samtalen en helt annen vei. La oss si at hun sir: Jeg spiser potetgull. Da kan du spørre om hvilken type potetgull hun spiser, det kan du gjøre med f eks denne setningen: Hvilken type potetgull spiser du? Da svarer hun f eks: Jeg spiser Kims Potetskruer med Paprika Smak. Nå spør hun kansje hvorfor du ville vite det eller så spør hun om hvilken type potetgull du liker. Hvis hun spør om hvorfor du ville vite det kan du svare med f eks: Jeg var bare nysjerrig. eller Jeg bare lurte. Hvis hun spør om hvilken type potetgull du liker kan du f eks si: Jeg liker Kims Classic Salt potetgull.

 

Hvis du da er heldig så kan det hende hun spør deg om noe, f eks: Hva liker du å drikke når du spiser potetgull? Da svarer du f eks: Brus, Saft eller Øl. Også spør du henne med de magiske ordene: Du da?, Enn du? eller lignende. Nå synes jeg vi skal gå inn på noe litt annet. Vi skal nå gå helt tilbake til starten hvor du starter med blanke ark igjen.

 

Da kan du f eks spørre: Hva skal du til sommeren? Da kan det hende hun svarer f eks: Jeg skal til Spania på ferie med familien og bestemor. Da spør hun sikkert hva du skal og du svarer f eks: Jeg skal bare være hjemme. Hun lager kansje da en slik smiley: :ohmy: og spør: Hvorfor det? Da svarer du kansje: Fordi vi må samle gress til geitene våre. Hun sier kansje da: Har dere geiter :ohmy: (merk deg :ohmy: smilyen siden det betyr at hun er overrasket). Da sier du sikkert: Ja, det har vi. Og sånn fortsetter det i det uendelige ;) .

 

En ting som er veldig viktig å huske på er å bruke smileys som: :(:cool::D:yes:;):love::blush::roll::p:dontgetit: :!: :no::cry::ermm::new_woot::ph34r::):ohmy::hrm::hmm::nei::tease::dribble::w00t::thumbdown::thumbup::whistle::innocent::mad: . Men husk for all del å ikke overdrive og bruk smileyene riktig. Hvis hun f eks sier: I går døde bestemorda min :( . Så sier ikke du: :) . Si heller f eks: Så synd :( . Du kan også fortelle vitser, men husk at hun ikke bør bli støtt. Du forteller ikke denne vitsen hvis hun er en jøde:

-Hvordan får man 10 jøder inni en stasjonsvogn.

-Vet ikke.

-2 i forsete, 3 i baksete og 5 i askebegeret.

Før jeg avslutter vil jeg enda ta opp noe som heter Web Cam. Det er et videokamera så man kan se den andre over msn. Det kan være et veldig bra hvis du f eks har lyst til å se henne eller at du har lyst til å vise henne noe. Et webkamera (som er det norske ordet) kan kjøpes i butikker som: Elkjøp og Ekspert. Et lite tips er å ikke gjør ekle ting mens man er på webkamera, sånn som å pille seg i nesa. Hvis det er mer du lurer på er det bare å spørre i denne tråden eller å sende en PM ;) .

 

edit: Tok meg retten til å sette inn et par malplasserte avsnitt :)

Endret av Kjetil..
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du må spørre om noe som du igjen kan lage et spørsmål av. Og fortell om dine egne oppfatninger av henne under disse spørsmålene. Fke.s

"Hei, jeg hørte du fikk 6'er på matten?"

"Ja, hvordan visste du det?"

"Jeg fikk høre det, vi drev å snakka om einstein, så kom vi innpå deg"

 

Nå er hun allerede nysgjerrig og litt fornærmet, noe som er bra. Nå er ikke samtalen vanskelig å fortsette.

Og ikke kom med kjedelige spørsmål, kom med spørsmål som er relevante med noe i livet ditt og hennes. Og alltid vær litt spydig med jenter du snakker med.

 

Aldri start opp en samtale med "hei, hva skjer?" og de klassiske døde samtaleemnene.. Start opp med interessante spørsmål, og ikke vær klengete.. Hun kommer til å ta kontakt etterhvert, du må bare ta de første skrittene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...