Gå til innhold

Q-Tec 450w PSU. Billig! Men bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne psu har jeg kjøpt fra Komplett.no:

Q-Tec Strømforsyning ATX 450W Gold PFC

Strømforsyning for PIII/AMD/P4, Dual Fan

Noen som har erfaringer med denne?

Hvordan kan jeg måle den reelle kraften, antall watt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den er ikke noe serlig. Bråker noe SINNSYKT! Er av veldig lav kvalitet har jeg forstått

Har to av dem. Bråker ikke hvis du putter viftene i serie. Helt greie til prisen. Funker helt greit hvis du ikke skal drive en monsterpc med dem.

Skrevet

"less than 33dB" er vel ikke så ille?

Prøv å søk på tester, post her hvis du finner noe. Qtec gir veldig lite info om PSU'en =/

Skrevet

Jeg har montert en slik en en PC til en bekjent. Viftene bråker en del, så de satte jeg ned på 7V, men 6V seriekobling er sikkert OK det også og enda lettere å få til.

Man må være klar over at Qtec oppgir peak performance, mens alle andre oppgir maks performance (lavere watt). Forskjellen er ca 20-30%. Qtec oppgir selv begge verdiene på selve PSUene, men da har man jo allerede kjøpt et...

Hvis du gidder å mekke på viftene, så er det et superbillig kjøp av en medium kvalitets PSU.

Skrevet
Jeg har en standar Chieftech 340W PSU.... Vil den Q-tec en bli noe bedre tanka på overklokking?

Vil påstå chieftech 340W vil være "sterkere" enn q-tec, men jeg har ikke spesifikasjoner på Chieftech PSU da. Idiotisk er det iallefall at 400W Q-Tec som jeg har har max på 12A på +12V. Holder ikke lenge hvis man har bittelitt "ekstrautstyr" i PCen det ;)

Skrevet
Jeg har en standar Chieftech 340W PSU.... Vil den Q-tec en bli noe bedre tanka på overklokking?

Nei! Den gir ustabile mengder med strøm (iallfall mange av dem, snakker av erfaring) og er derfor ikke egnet for overklokking. Den bråker også en del. Nå bruker jeg en 350V Enermax. Den gir meget jevne strømmengder og duger meget bra til overklokking. Den drar også alt jeg har i maskinen uten problem, og jeg har en del strømkrevende utstyr.

Qtec, billig psu av med typisk "billig"-kvalitet.

Du får hva du betaler for.

Skrevet

Nei! Den gir ustabile mengder med strøm (iallfall mange av dem, snakker av erfaring) og er derfor ikke egnet for overklokking. Den bråker også en del. Nå bruker jeg en 350V Enermax. Den gir meget jevne strømmengder og duger meget bra til overklokking. Den drar også alt jeg har i maskinen uten problem, og jeg har en del strømkrevende utstyr.

Qtec, billig psu av med typisk "billig"-kvalitet.

Du får hva du betaler for.

350w ja...

Men har dessverre ikke råd til Enermax :cry:

Men bråk erke så nøe når vifta mi bråker 37db på full guffe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...