Gå til innhold

Helse- og treningsprogram?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger hjelp til å sette opp et kostholds- og treningsprogram, hvor formålet skal være å få meg i sånn omkring gjennomsnittlig god form - raskt. For å oppklare noe som fort kan misforstås: jeg spør ikke om hvordan komme i form raskest mulig med minst mulig innsats, eller noe i den duren. Et par dager tilbake var jeg mer enn fornøyd, men enkelte ting har endret seg og jeg er nødt til å legge om livsstilen min.

 

Tilstanden nå er følgende:

- Mann, 20 år

- 110 kilo, ~180cm

- Dårlig kondisjon

- Vet ikke opp-ned på en gulrot

 

Målet:

- Komme i gjennomsnittlig god form i forbindelse med en helsesjekk

 

Jeg har forholdsvis lite penger, så en personlig trener el., er utelukket. Derfor vil jeg stille noen spørsmål til de som har kan dette bedre enn meg selv. Jeg er villig til å jobbe *hardt* for å nå dette og opprettholde formen. Dessverre har jeg også begrenset med tid (2-3 timer daglig, varierer) daglig, noe som gjør dette enda vanskeligere.

 

Jeg hadde vært veldig takknemmelig om noen kunne hjulpet meg med konkrete tips til kosthold og hva slags trening jeg bør fokusere på. Det er ikke nødvendigvis snakk om å trene for å se mer muskuløs ut eller noe sånt, men å faktisk øke helsenivået mitt betydelig.

 

Og ja, det glemte jeg - dette må gjøres innen 1,5-4 måneder. Som sagt, jeg er villig til å jobbe veldig hardt med tiden og ressursene jeg har til rådighet. De eneste kravene jeg stiller til sluttresultatet er det ovenstående og at jeg fortsatt er marginalt i live; livslyst kan bygges opp igjen senere. :)

 

Min foretrukne fremgangsmåte ville vært å lese all nødvendig informasjon og satt opp et program selv. Men siden jeg har såpass lite tid i utgangspunktet, har jeg ikke tid til dette. Hvis det er noe mer informasjon noen trenger for å kunne svare, bare si ifra. Er det overhodet mulig?

 

PS: Beklager om dette ble litt rotete skrevet, men i forbindelse med denne masochisme- og torturperioden, kuttet jeg ut alt av brus, godteri og røyk for to dager siden, og har løpt/småjogget i nærmere tre timer i dag, så ja... litt sliten. (Prøvd å drasse med deg 110 kilo røyksugent daukjøtt med sukkerabstinenser i 30cm snø? :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig mener jeg ordene røyk og helse aldri burde stå skrevet mindre enn et par hundre ord fra hverandre, men ok.

 

Du sier du har 2-3 timer per dag til rådighet, jeg sier du burde bruke dem til å skaffe deg så mye informasjon du kan via internett. Det burde ikke ta mange dager før du er fullt i gang om det gjøres ordentlig. Har ikke fullt kompetanse til å svare på spørsmålene dine siden kostholdet og treningsprogrammet mitt er dannet utfra informasjon relevant til meg selv - jeg sier bare at det ikke tok meg lang tid å finne informasjon på egenhånd og starte for fullt, og dette må derfor ikke glemmes selv om du har laget denne tråden. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...