Gå til innhold

Ny kjøp av digitalt kompakt kamera


Anbefalte innlegg

Da er tiden inne for å pensjonere mitt Canon Ixus 800IS

Jeg er ute etter et kamera som passer til mitt bruk,jeg er mye ute i marka,ved elva og på fjellet.

Det kameraet som jeg ønsker å kjøpe må være litt hardfør,tåle vannsprut,tåle litt juling,og ta gode bilder,og video(HD)

Ser at det er en jungel av kameraer å velge der ute.

Er vel en selverkært Canonist,men er ikke fanatisk så jeg kan godt gå for et annet merke om det er noe som er bra der.

 

Glemte å si at prisen kan ligge opp mot 3500,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon S95 eller Panasonic Lx5

 

eventuelt S90/Lx3 (forrige modeller).

 

Selv kjøpte jeg S90 for 2000,- for et par uker siden.

Meget bra kamera med fin fin betjening.

 

Edit: det med vannsprut og tøff behandlig gikk me hus forbi. Sorry.

Endret av boff1
Lenke til kommentar

Canon S95 eller Panasonic Lx5

 

eventuelt S90/Lx3 (forrige modeller).

 

 

 

 

TS@ Vanntette og støtsikre kompaktkameraer er som regel dårligere. Kjøp S95 og ta med en 4 års tabbeforsikring, det blir like under 3500kr.

 

Dicapac undervannshus til 600kr. vil være en ektra sikkerhet hvis du vil dykke eller ta bilder under meget nært vann eller under fosser etc.

Lenke til kommentar

TS@ Vanntette og støtsikre kompaktkameraer er som regel dårligere. Kjøp S95 og ta med en 4 års tabbeforsikring, det blir like under 3500kr.

 

Jeg er ikke enig i dårlige, men de prioriterer andre ting enn bildekvalitet. Hittil er det ingen av de vanntette som kan matche bildekvaliteten til kompaktkameraer som Canon S90 S95 eller Panasonic LX5.

 

Av de vanntette har Panasonics modeller fått mye bra kritikk, FT2 er siste versjon mens FT10 er en enklere variant. FT1 er forrige generasjon, men fortsatt i salg.

 

Edit: Både Sony og Panasonic lanserte sine forrige modeller utpå nyåret i år, og Canons modell er to år gammel. Det virker sannynlig at det kommer flere nye modeller i løpet av noen måneder. Endringene er neppe revolusjonerende, men Full HD er jo en funksjon som er på vei inn i for tiden.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...