Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

lurer på hva HUB og SWITCH er jeg ????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelt sagt kan du se på disse to som en koblingsboks mellom PCer. En hub er litt enklere laget, og vil sende signalet videre til alle PCer som er koblet på denne, mens en switch vil opprette en forbindelse kun mellom de PCene som faktisk skal kommunisere. Dette vil generere mindre nettverkstrafikk. Switch er å anbefale for sammenkobling av mer enn 2 PCer.

Lenke til kommentar

hvis du skal dele internett, kjøp deg en Rooter .. det er en liten marskin som deler den for deg .. den er altid oppkoblet og med en gang du skrur på pcen er du på internett .. med andre ord du trenger ikke koble opp

Den mekker også så pcene er i netverk .. en switch er i Rooteren

Lenke til kommentar
hvis du skal dele internett, kjøp deg en Rooter .. det er en liten marskin som deler den for deg .. den er altid oppkoblet og med en gang du skrur på pcen er du på internett .. med andre ord du trenger ikke koble opp  

Den mekker også så pcene er i netverk .. en switch er i Rooteren

 

Dumt å si at man _MÅ_ ha ruter for å dele internetten...det spørs hvilken leverandør han har...har han telenor, så ja da trenger man ruter....men har han ngt så trenger du ikke en ruter i tillegg til netopia/cisco ruteren som følger med....

 

Og det er ikke alle rutere som har en switch ;)

Lenke til kommentar
hei på dere

 

lurte bare på om noen visste hva hub og switsj er ???

 

håper pået svar------->>><

 

Vis du har tenlt å dele internett vil jeg anbefale en router. man kan ikke dele internett aleme med en hub eller Switch. En maskin må stå koblet til internett og ADSL modemet ditt, da vil du trenge 2 nettverkskort og maskinen må alltid være på for at man skal komme på internett.

 

jeg ville anbefale seg http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=srdennehttp:// . Jeg har den selv bare med tråløst og denne fungerer utmerket og lett å konfigurere.

Lenke til kommentar

masse skrivefeil her ser jeg ;)

 

ROUTER

SWITCH

HUB

 

;)

 

OG, man trenger ikke ha router for å dele ADSL'n sin,

det fungerer helt fint med en HUB og en pc som har 2 nettverkskort.

resten av pc'ene har da 1stk nettverkskort.

1 for ADSL-tilkobling,

1 for nettverk(bruke ICS til å dele med andre på nettverket)

 

kjørte selv dette en stund, og det virket helt perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...