Gå til innhold

Nytt headset; Beats by dre?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte meg http://www.tu.no/forbruker/lydbilde/article213309.ece for et halvt år siden, bare for å ha noe. (det var med noe ekstra bass elrno, for den kosta 700), men nå vil jeg ha Beats by Dre solo http://www.idg.no/pcworld/tester/mobil_gps_lyd/hoyttalereoghodetelefoner/article157525.ece

 

Er det vits å bruke 1,700 kroner på nytt headset når jeg allerede har et som fungerer greit? Er det stor forskjell på kvaliteten på disse to?

 

Håper noen har nokre tips ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg kjøpte meg http://www.tu.no/forbruker/lydbilde/article213309.ece for et halvt år siden, bare for å ha noe. (det var med noe ekstra bass elrno, for den kosta 700), men nå vil jeg ha Beats by Dre solo http://www.idg.no/pcworld/tester/mobil_gps_lyd/hoyttalereoghodetelefoner/article157525.ece

 

Er det vits å bruke 1,700 kroner på nytt headset når jeg allerede har et som fungerer greit? Er det stor forskjell på kvaliteten på disse to?

 

Håper noen har nokre tips ;)

 

Ja! Har bla.Sennheiser HD215 selv og de låter ganske bra, men egner seg ikke spess til elektronisk eller rap noe som beats egner seg til. men for guds skyld kjøp noe annet.. hva med Sennheiser HD25I-II eller Klipsch imgage one? Btw : Hva slags kilde har du og hvor skal du primært bruke dem?

Endret av kaninkoker
Lenke til kommentar

hei! Jeg skal ønske meg headset til jul.

 

Prisklasse: 1000 - 2000

 

Bruksområde:

Koblet til bærbar pc ( film og musikk ), mye på vei til og fra skole ( altså trikk,buss ) og også gjerne til bruk når jeg kjører brett.

 

Hvilken type musikk hører jeg på? Hører egentlig på alt mulig av musikk. Men er spesielt glad i artister som Kanye West, akon ( altså mye RNB ) men også mye listepop og annet.

 

Behov: Viktig at de sitter godt rundt ørene ( comfort ) og at de har god lydisolasjon, og selvsagt god og klar lyd. Hører som sagt mye på musikk i offentlige rom og er ikke interessert i å dempe lyden for mye pga klager fra folk rundt :) . Utenom musikk ser jeg som sagt mye på film. Men jeg forstår at det kan være vanskelig å få tak i hodetelefoner som tilfredstiller alle krav.

 

Hva kan du / dere anbefale?

 

Jeg har vurdert blant annet Beats Solo HD by Dr.Dre og ulike Sennheiser hodetelefoner.

 

håper at noen er så snill og hjelper meg til en flott julegave :)

Lenke til kommentar

hei! Jeg skal ønske meg headset til jul.

 

Prisklasse: 1000 - 2000

 

Bruksområde:

Koblet til bærbar pc ( film og musikk ), mye på vei til og fra skole ( altså trikk,buss ) og også gjerne til bruk når jeg kjører brett.

 

Hvilken type musikk hører jeg på? Hører egentlig på alt mulig av musikk. Men er spesielt glad i artister som Kanye West, akon ( altså mye RNB ) men også mye listepop og annet.

 

Behov: Viktig at de sitter godt rundt ørene ( comfort ) og at de har god lydisolasjon, og selvsagt god og klar lyd. Hører som sagt mye på musikk i offentlige rom og er ikke interessert i å dempe lyden for mye pga klager fra folk rundt :) . Utenom musikk ser jeg som sagt mye på film. Men jeg forstår at det kan være vanskelig å få tak i hodetelefoner som tilfredstiller alle krav.

 

Hva kan du / dere anbefale?

 

Jeg har vurdert blant annet Beats Solo HD by Dr.Dre og ulike Sennheiser hodetelefoner.

 

håper at noen er så snill og hjelper meg til en flott julegave :)

 

Hei ove.

 

Du skjønner, den komboen du er ute etter er en ganske vrien. Fordi det finnnes desverry veldgi få alternativer her. som er store og gode, funker i bakken og på trikk/buss! så det du egentig sier her er : Hvorfor kan man heller ikke velge to opsett? Et til hvert bruksområde? JO! okay, la oss si at du har 2k å rutte med.

 

1'par :(800kr) (kilde) - Ørepropper!

2'par :(1200kr)(Kilde) - Headsett!

 

Det er et hav å velge mellom der ute så jeg kommer IKKE til å ramse opp alt, men kan gi deg et par valgmuligheter ;)

 

Ørepropper :

 

I og med at du hører mye på R&B så trenger du et par propper med mye dynamikk og en fet bass.

 

1. Monster Trubine (Dustin Home)

2. DENON AH-C560R (Hi-Fi Klubben)

3. Div Sony modeller

 

Headsett :

 

1. Klipsch Image One (Dustin Home)

2. Sennheiser HD25 I-II ev SP. (Ebay)

3. Denon AH-D1100 (Hi-Fi Klubben)

 

Og hvorfor.. :dontgetit:

 

Alle disse proppene jeg har listet opp her har jeg valgt ut i fra hva du skrev, ikke mine egne erfaringer

 

ja... men? :dribble:

 

Klipssch'ene er både billigere og låter til og med bedre (Hevder noen) enn HD25 og itillegg får man kjøpt de i Norske nettbutikker.

 

HD25, fordi de låter rått. jeg har hatt mine i 3 år nå og de fungerer som nye og de er robuste og av en veldig høy kvalitet, verdt hver eneste krone!

 

Denonene har jeg ikke testet men de skal visst nok låte veldig pent.

 

Hvis du velger HD25 vil du nok få skjokk når du ser prisen i norske butikker, ja de er dyre! (2000) men bestill de fra Ebay ; lett 900 kr. Er ikke det et bra kjøp?

 

Til sist.. :cool:

 

Ideelt sett sulle du hatt Beats proppene men de er fryktelig dyre, og de låter ikke heelt pent.

 

Vel, her snakker jeg rett fra levra, så hvis du velger noe annet, gjør du et dristig valg her mr.

 

+ Mitt valg = Klipsch Image One + Monster Turbine.

 

Lykke til kompis! :):thumbup:

Endret av kaninkoker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...