Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

"Skulle bare være morsomt" Tentamen 10.klasse - hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått temaet (Fra 2009) "Skulle bare være morsomt" til tentamen denne uka. Lurer litt på hvilke typer oppgaver man kan få. Vi har gjennomgått en del om sjanger, men jeg er fremdeles usikker. Vi kommer til å få velge mellom 5/6 oppgaver med forskjellig sjanger. Jeg føler meg trygg på selve sjangerkjennetegnene, men jeg lurer litt på innholder i oppgavene - at vi ikke plutselig får i oppgave å skrive om noe jeg ikke har innhentet stoff fra.

 

Hva burde jeg øve på?

Endret av martin9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg fikk den jeg og. "Jeg skulle bare være morsom".

 

Nå husker jeg ikke hvilken oppgave jeg valgte av de vi kunne velge, og jeg vet ikke hvor jeg har gjort av tentamenen heller, men de fleste lærere liker hverdagslige ting.

 

Ikke skriv om sånn syk action osv, for det hjelper som oftest lite.

Men det kommer selvfølgelig an på oppgaven.

 

Tenk deg i en situasjon der du har en venn og deg selv. Du har vennen på besøk og på en chatteside med andre venner av dere skriver du noe som h*n ikke har sagt til noen andre som er helt privat og personlig for vennen din som ingen andre enn du vet.

 

Så sier du "Se her da" og holder over "Enter" tasten som om du later som om du skal sende. Da vil jo vennen prøve å stoppe deg, for h*n vet ikke at det er en spøk, og vips var noen kommet borti "Enter" og alle vennene fikk sett det..

 

Du skulle jo bare være morsom?

 

Merk: Jeg tror det er noe ala dette du kommer til å få. Bare ha tankene klare innenfor noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...