Gå til innhold

Canal digital lanserer nye hastigheter


Anbefalte innlegg

Fikk mail fra de i går:

 

 

 

http://www.canaldigital.no/Om-Canal-Digital/Pressemeldinger/Nye-hastigheter-pa-bredband-fra-Canal-Digital/

 

 

(Fornebu, 26.11.2010) Canal Digital Kabel-TV lanserer nytt bredbåndsprodukt for økt uthastighet og øker hastighetene for bredbåndsproduktene Mini og Giga.

 

Giga er det mest avanserte bredbåndsproduktet, mens Mini er det enkleste i Canal Digitals produktportefølje.

 

Hastighetene som endres er:

Dagens hastigheter Nye hastigheter

Mini 0,9/0,9 Mbps 1/1 Mbps

Giga 70/2,5 Mbps 100/2,5 Mbps

 

 

 

Hastighetene gjelder fra 1.desember for nye kunder. Eksisterende kunder blir oppgradert i løpet av desember.

Nytt bredbåndsprodukt lanseres

 

SuperAktiv blir lansert i utvalgte områder fra 1. desember, og rulles ut fortløpende i resten av landet. SuperAktiv er et påbyggingsprodukt som kan kjøpes i tillegg til ordinært produkt for å øke uthastigheten ytterligere.

 

SuperAktiv koster kr 177,- per mnd og gir følgende ekstra uthastigheter:

Ordinært produkt Inklusiv SuperAktiv

 

 

Midi 5/1 Mbps 5/5 Mbps

Maxi 12/2,5 Mbps 12/12 Mbps

Mega 25/2,5 Mbps 25/12 Mbps

Giga 100/2,5 Mbps 100/15 Mbps

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte CD for å bestille "Superaktiv", men fikk til svar at dette ikke er tilgjengelig for folk som har Komplett avtale. De lo like mye som meg da de fant ut av det, men det var ingenting de kunne gjøre. Komplett avtalen med superaktiv er ikke tilgjengelig :O Selv om man er villig til å betale 177kr i mnd.

 

Makes no sence, men jeg snakket med teknisk i ettertid, de sa akkurat det samme! De skulle undersøke hvorfor Komplett kunder ikke får superaktiv å gi meg tilbakemelding i løpet av dagen,

....

 

Update:

 

12:18 etter hva jeg får beskjed om nå så er dette mest sannsynlig inkludert hos dere komplett kunder.

12:19 vi venter på endelig tilbakemelding i løpet av dagen

Fra CD Teknisk.

 

 

Jeg kommer til å fortsette å pushe på til avtalen er i boks ivertfall, for det gir ingen mening å ikke gi komplett kunder superaktiv. Ja, vi må betale 177kr ekstra i mnd.

Endret av midasen
Lenke til kommentar

Jeg snakket selv med teknisk i stad, og de kunne bekrefte at jeg også teknisk sett kunne få produktet. Men det virket som du over sier at de ikke får lagt opp produktet på oss som er komplett kunder.

Når jeg ringer igjen nå igjen kl 14, så sa hun jeg kom til at det ikke var noen mulighet å kombinere komplett med superaktiv. Sa til henne at dette kan ikke stemme siden jeg fikk motsatt svar i sted.

Men hun sa også at det var kun utvalgte områder som fikk, og at teknisk sett jeg ikke kunne få dette, noe som også er motsatt svar som i sted.

 

Sender klagemail til de.

Lenke til kommentar

Damn.. håper GET følger på, 25/4 holder ikke :(

 

 

det er jo snart jul så det er bare og ønske :)

 

sitter selv med 25/4 og bare drømmer om at get noen gang skal være i nærheten av andre isp'r.

 

CD selger faktisk 25/2.5 billigere en get + at du får 0.5 mer upload fra cd.

 

nei get tenker bare på hd dekoder og tv kanaler ( sport )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Todelt svar fra CD selv her.

 

I formiddag så fikk jeg beskjed om at det skulle være inkl. i komplett pakken.

Nå fikk jeg beskjed om det ville koste 100,- mer, da aktiv er allerede inkl. pga borettslag priser.

 

Jeg måtte ta kontakt om noen uker å høre om det er klart for min adresse.

Kjenner jeg meg selv rett, tar jeg kontakt neste uke, og hører om nye "reglene" er ferdig satt opp.

Litt uprofesjonelt å annonsere nye produkter, uten å vite helt hva som skjer med oss "spesielle" kunder ;)

 

Krysser fingrene for super aktiv blir inkludert i prisen, men tviler sterkt på at det skjer.

Lenke til kommentar

Spennende og se om de klarer og komme rundt 100mbit grensen,15Mbs ut er jo overlegent :)

 

noen som har fått oppgradert enda?

 

Men prisen står ikke i stil.... desverre

 

 

syns 12/12 ikke er så verst.

 

tenker ikke så mye på priser litt mere på teknologien docsis 3.0 klarer og levere :)

 

potensielt mulighet for :444.96 (400) Mbit/s 122.88 (108) Mbit/s

 

ved at man binder 8downstream kanaler og 4 uppstream kanaler

 

http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

Endret av thrusty11
Lenke til kommentar

Spennende og se om de klarer og komme rundt 100mbit grensen,15Mbs ut er jo overlegent :)

 

noen som har fått oppgradert enda?

 

WHAT?

15Mb/s er overlegent? Hvis du sammenligner med ISDN så er det veldig overlegent, men sjekk heller den linken her, så skjønner du at rusten kobber ikke er i nærheten av fiberoptiske kabler:

 

www.lynet.no

15Mbit er overlegent siden det ikke er fiber, var ikke fiber vs verden diskusjon jeg startet.

 

15Mbit kontra 2.5Mbit er jo et rimlig greit hopp og dette er Opplastnings hastighet vi snakker om.

 

Les topicen av forumet også les litt om docsis.

Gå og troll en annen topic pls.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

EuroDOCSIS har generlet sett store kapasiteter, men problemet ligger i nodene, da disse ikke har kapasitet til å holde så mange tilkoblinger med en slik hastighet. Resultetet blir ustabil ping, og VELDIG variernede hastighet.

 

 

Veldig enig i det du sier her, jeg lurer litt på hvem typer CTMS CD kjører og siden de 4x1 "channel bonder" må de oppgradere en del for og møte nyere standarer.

 

 

Har testet noen noder (dvs testet CD på forskjellige steder i landet) har aldri opplevet lav ping?

 

Jeg tror min node er rimlig stor i oslo(flere noder i oslo) har aldri hatt noe form for nede tid eller lav ping. Men modemene er en anen sak, der er det variasjon i typer og "performence"Men nye TCM470 modemet med STAD 02.10 firmware var ikke noe høydare :) ligger på 69mbs/4,9mbs med 75/5 mbs abonnentvalg. ping=4-134ms.

 

men med STAD 02.11 ligger jeg på 76/5,3mbs. ping = 4-15ms

Lenke til kommentar

Priser og hastighet har blitt oppdatert på "min side" hos Canal digital.

Merk, endringene er kun for mini og giga, 0,9/0,9 - 1,0/1,10 og 70/5 til 100/5.

 

Helt utrolig at komplett kunder (boretslag), ikke får mulighet for 12 mbit upstream.

 

Skal ringe å klage på det her nå. Er totalt forskjellsbehandling for vi som ikke har valgt selv om vi vil være komplett kunde eller ei.

Som sier seg selv at det blir det diskusjoner av.

Har ett valg, å flytte. Litt tungvindt for å få tilgang til 12 mbits linje ;)

Lenke til kommentar

Sentralen vi har her er splitter ny, grunnet deler som røk i sommer.

Modemet mitt støtter fint Eurodocsis 3.0 , fikk nytt i sommer. Testet da med 70/5 linjen.

Cisco modemet er dønn stabilt, hyggelig å se at CD bruker kvalitets utstyr til forbrukeren :)

 

Snakket med de nå, og de har ingen aning om tid linjene blir oppgraderte.

Klør jeg meg litt i hodet her, hvorfor tok de ikke muligheten for "super aktiv" i samme slengen?

 

Tror rett og slett komplett kunder må belage seg på å vente til neste år.

Jeg fikk,denne gangen, prisen blir ukjent intill videre.

Da har jeg 4 forskjellige priser, gratis, 100, 177,- og ukjent :p

Endret av lie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...