Gå til innhold

Canal digital lanserer nye hastigheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fikk kanskje pålitelig informasjon rundt dette med SuperAktiv for oss i borettslagavtaler med Canaldigital via Chat-supporten til Canaldigital:

 

  		        Hei, du snakker med Jørn, hva kan jeg hjelpe deg med?
13:16  		Hei.
		Jeg lurer på om jeg vil kunne får SuperAktiv på mitt abb.
		Jeg hører mye forskjellig rundt dette, noen får tilbakemelding om at 
		de ikke vil få det, pga Komplett-avtale, noen mener det er inkludert
		Hva stemmer?
13:15  		Har du ditt kundenummer, så jeg får søkt deg opp i systemet? Jeg kan 
		også søke deg opp på navn og adresse.
13:16  		Kundenummer: XXXXXXXX
13:17  		Det kan ha kommet feil informasjon. Alle skal etter hvært ha tilgang 
		til superaktiv, men per dags dato så er det få som har muligheten til 
		å få det. Canal digital oppdaterter kontinuelig nettet for at alle 
		skal få tilgang til tjenesten.
13:18  		Ok. Vet du når det vil være tilgjengelig for meg?
13:19  		Det kan jeg desverre ikke si noe konkret om. Du kan forsøke og 
		kontakte vår tekniske avdelig og se om de har noe mer informasjon om 
		dette. Jeg kan prøve å sette deg over til deres chatt
13:19  		Takk, gjør det.
  			Samtalen overføres til en operatør Håvard ...
  			Jeg må dessverre sette deg over til en annen kundebehandler som kan 
		hjelpe deg. Vent litt…

 

Der stoppa det. Men fikk forsåvidt svar på mitt spørsmål, bare ikke _når_. Jeg har heller ingen forhåpning at de kommer med en eksakt dato de oppgraderer noden jeg er tilknyttet.

Lenke til kommentar

Har de ansatt markedsfolk fra Nokia i Canal Digital nå? Minner om deres strategi - brede produktlanseringer, masse mediaomtale, men ingen tilgjengelighet på produktet før neste årstid. :whistle:

 

Greit nok, da rekker kanskje Get å stable et konkurrerende produkttilbud på beina i mellomtiden.

 

Blir spennende å se hva som skjer med kapasiteten hos kabelkundene hvis mange nok skal kjøre 100/12....får flashback til den første 100 Mbit Ethernet-huben jeg satte opp tidlig på nittitallet.

Lenke til kommentar

Har de ansatt markedsfolk fra Nokia i Canal Digital nå? Minner om deres strategi - brede produktlanseringer, masse mediaomtale, men ingen tilgjengelighet på produktet før neste årstid. :whistle:

 

Greit nok, da rekker kanskje Get å stable et konkurrerende produkttilbud på beina i mellomtiden.

 

Blir spennende å se hva som skjer med kapasiteten hos kabelkundene hvis mange nok skal kjøre 100/12....får flashback til den første 100 Mbit Ethernet-huben jeg satte opp tidlig på nittitallet.

 

 

Jeg mistenker at de må opp på 2 kanaler i US. Tror ikke 1 kanal gjør jobben godt nok.Og da spørs det på hva slags CTMS de har og klassifisering.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker at de må opp på 2 kanaler i US. Tror ikke 1 kanal gjør jobben godt nok.Og da spørs det på hva slags CTMS de har og klassifisering.

 

Get? De har vel Cisco uBR10012 - men de har jo ikke gått ut med hvilke prosessorer de er bestykket med, og om disse støtter US channel bonding.

 

Blir jo bare spekulasjoner uansett, men hvis de må skifte kort i de CMTSene de ikke har begynt å utnytte skikkelig enda, kan det vel ta tid før de får penger til å kjøpe det. Eierne er kanskje litt knipne, trenger de inntektene de kan få, og vil kanskje ikke investere så mye nå? Og kanskje CD satt lenger på gjerdet og fikk med US channel bonding på kjøpet?. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg mistenker at de må opp på 2 kanaler i US. Tror ikke 1 kanal gjør jobben godt nok.Og da spørs det på hva slags CTMS de har og klassifisering.

 

Get? De har vel Cisco uBR10012 - men de har jo ikke gått ut med hvilke prosessorer de er bestykket med, og om disse støtter US channel bonding.

 

 

Ser nå at jeg var litt pessimistisk ift. Get før jul - på mitt flunkende nye Cisco EPC3010 bundler de 4 DS/2 US, og modellen støtter maks 8/4.

 

Og det er GbE-port mot abonnent. Så her er det muligheter :)

 

Noen som har fått høyere upload fra CD her enda?

Lenke til kommentar

Latterlig at CD ikke klarer og kjøre ut 100/10, når GET har rullet det ut 3 dager etter nyheten om oppgraderinger.

 

Nja, 100/10 og 200/10 er ikke å få i Oslo, kun på Romerike (?).

 

Get driver vel med en eller annen tidkrevende oppgradering, og i mellomtiden holder de interessen oppe gjennom en lansering, rebranding og prisjustering av eksisterende 50/5-produkt. Mistenker at det har vært mulig å kjøre 10 opp ganske lenge, så hele dette "Superbredbånd"-sirkuset er nok et til svar til Telenor på alt skrytet om nye kabelhastigheter og VDSL2-lanseringen.

Lenke til kommentar

at GET kan kjøre 10 opp lenge er jo ganske kjent... de startet jo på holmlia i oslo under navnet Janco som ble kjøpt opp av UPC. den gang da kjørte de 10/10 på docsis 1.0/1.1....

 

 

CD klarer fint og holde følge med GET på 100/10, men jeg er spent på om de vil følge 200/10...Mistenker at de må ha 6 DS chans da... samme tror jeg GET trenger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...