Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Integrert Skjermkort virker ikke på ASUS hovedkort


Anbefalte innlegg

Kjøpte et ASUS P7H55-M Pro Micro ATX skjermkort til en ny selvbygger-PC. Satte sammen maskinen og slo på for første gang. Ingen forbindelse mellom hovedkortets integrerte skjermkort og skjerm. Brukte da DVI kabel. Byttet til VGA kabel. Ingen kontakt. Fikk ikke prøvd HDMI da jeg mangler kabel. Satte i et eksternt skjermkort og bootet opp og alt virket. Sjekket BIOS. Siste versjon. Loadet setup Default og rebootet. Full kontakt med det eksterne skjermkort, men fortsatt ingen forbindelse når jeg kobler til en av de integrerte skjermkortutgangene.

 

Noen som har et tips? Eneste teori var jo og oppdatere bios, men denne var jo siste versjon.

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må vel aktivere dette i bios.

 

Initiate Graphic Adapter Options:

[iGD] [PCI/IGD] [PCI/PEG] [PEG/IGD] [PEG/PCI]

 

PEG= PCI-E

PCI = PCI

IGD = onboard graphic.

 

Prøv [PEG/IGD] først. Da skal den lete etter PCI-E kort først, og deretter gå til onboard kortet.

Evt gå direkte på [iGD] Da vil kun onboard virke.

 

iGPU Graphics Mode select:

Her kan du sette hvor mye RAM GPU skal få bruke.

32MB - 64MB - 128MB - 256MB.

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Fikk meg til å studere litt nøyere. Ser ut til at dette hovedkortet er ett hovedkort som støtter både Clarkdale og Lynnfield CPU'er. Det er kun Clarkedale som har integrert GPU som støtter integrerte skjermkort på hovedkortet. Jeg har tydligvis kjøpt en Lynnfield og da får jeg kun opp i valget du nevnte: PCI/PCI-E. Betyr at jeg MÅ bruke ekternt skjermkort med Lynnfield (eller som det stod med veldig liten skrift på en side i manualen: "discrete VGA card required").

 

Dårlig gjort at ikke dette kom bedre frem noen plass. Alle selger dette hovedkortet MED integrert skjermkort. Med andre ord en "sannhet med modifikasjoner". Nå ble jeg litt skuffet :(

Endret av Kleifert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...