Gå til innhold

frakt til Norge fra selgere på Ebay


Anbefalte innlegg

Halla :tease:

 

Jeg snoker litt rundt på ebay, og finner en del ting jeg gjerne skulle kjøpt og fått frakta til Norge,men...Som oftest står det bare "Shipping within the US" ellerno, som vil si at de bare frakter innen USA. Ganske åpenbart. Er det noen som vet om en enkel og billig måte jeg kan få varen min til Norge? Har jo googla det, og etter som jeg har forstått må selgerne sende det via "fraktbyråer". Men jeg vil gjerne ha en enkel og konkret løsning på problemet mitt.

 

Litt sånn utenom det, er det noen som vet hva det koster med toll og moms? Hvis jeg for eksempel skal kjøpe en el-gtiar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Shipping within the US" ellerno

Ikke alle e-bay selgere (de er seperate firmaer) selger utenfor USA. Dette er av økonomiske og praktiske hensyn (samt at det trolig også må melde dette til myndigheter og å klarering til å selge ut av landet). men det kan også bety at shipping er oppgitt (eller gratis) innen USA.

 

Du må oppgi hva de skriver i annonsen fullt ut hvis du forventer fornuftige råd. "ellerno" kan bety hva som helst.

Lenke til kommentar

dude, se over da.. eller driter jeg meg fullstendig ut?

 

Edit: etter det jeg skumleste så gjør jeg ikke det. Du ber butikken sende varen til dem, og de sender den videre til deg for en slant. Har hatt omtale i vg, så er nok trygt, verre med det første leddet(selgeren). Vg reklamerer jo ikke for svindlere på nett i USA.

Endret av Axl91
Lenke til kommentar

dude, se over da.. eller driter jeg meg fullstendig ut?

 

Edit: etter det jeg skumleste så gjør jeg ikke det. Du ber butikken sende varen til dem, og de sender den videre til deg for en slant. Har hatt omtale i vg, så er nok trygt, verre med det første leddet(selgeren). Vg reklamerer jo ikke for svindlere på nett i USA.

 

Sorry, svaret mitt var egentlig til den første som svarte meg, men skal sjekke ut nettsia du oppga;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...