Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verdt å merke att man klarer å få ht opp i 2.6 uten å stille på noke, det er ivertfall slik i det aller fleste tilfeller, så dette skal nok ikkje føre til ustabilitet. Men 4ghz er ikkje så lett. Har x6 BE, og en natt eg satt med glaset ope og 0-5c* i rommet (30c load cpu)

Klarte eg ikkje å få dette stabilt på 4 ghz. nekter å bli prime stabilt uansett! var jo oppe i over 1.5v på max, men hjalp ikkje.. Så er nok en del dårlige batch'er ute å går.. å desse får jo seff eg :p

Men kan jo vere att man skal øke noke anna en v-core på desse. Er kun dette eg har prøvd. ikkje vtt eller nb. Men presser man NB ved multipiler da?

Lenke til kommentar

Hei!

Eg kunne ønske meg litt leimens hjelp av noen va dere til oc eg har samme cpu og hw! :thumbup:

Eg har nå klart med deres info å klåkke min cpu opp til:3806.60 eg måtte justere ned cpu V.1.3525 nå er den stabil!

tempen nå er 36C (med vann kjøling)

system tempen er dønn stabil på 41C

 

eg takker dere for infoen sålangt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Verdt å merke att man klarer å få ht opp i 2.6 uten å stille på noke, det er ivertfall slik i det aller fleste tilfeller, så dette skal nok ikkje føre til ustabilitet. Men 4ghz er ikkje så lett. Har x6 BE, og en natt eg satt med glaset ope og 0-5c* i rommet (30c load cpu)

Klarte eg ikkje å få dette stabilt på 4 ghz. nekter å bli prime stabilt uansett! var jo oppe i over 1.5v på max, men hjalp ikkje.. Så er nok en del dårlige batch'er ute å går.. å desse får jo seff eg :p

Men kan jo vere att man skal øke noke anna en v-core på desse. Er kun dette eg har prøvd. ikkje vtt eller nb. Men presser man NB ved multipiler da?

 

Skal ikke vær nødvendig å gå så høyt som 1,5vcore for og få den stabil på 4Ghz.

Om du ikke har økt nb så er det ikke rart du får problemer

Har vel 1,27på nb, ht volt på 1,3 nb vid på 1,175(bare de jeg kommer på atm).

Kan jo vær at det hjelper deg litt videre, men da kjører NB/HT på 2850Mhz

NB! Man presser nb når man øker nb/ht hastigheten, men har lite erfaring med ulåst muliplikator da jeg har en 1055.

 

Blei litt rotete det innlegget her, men men :p

Lenke til kommentar

Trodde ikkje man trengte mer NB volt vist man ikkje øket fsb :)

Kjører HT 2800, og cpu.nb 3000mhz (dette er stabilt)

1.55v-core var da eg satt og testet får å se kva eg fikk ut av cpu. men kom jo ikkje over 4ghz engang..

Skal sjå om eg orker å sette meg ned å rote i biosen snart, så kan eg gi litt info vist eg kommer litt videre :)

Lenke til kommentar

36ºC load? Hvis så, så ser jeg ingen grunn til ikke å prøve litt mer tyn :D

 

Hei!

36C med Folding@home testet med full load å tempen steig opp til 41C (vifte styringen på vannkjølingen er på 4 hører viftene så vitt!)

Øk v-core til 1.4v

Og øk multiplisator eit trinn a gangen. test med prime95 får stabilitet :) 3800mhz er lite prob, er når man skal opp/over 4ghz man kan treffe på problemer :)

Lenke til kommentar

36ºC load? Hvis så, så ser jeg ingen grunn til ikke å prøve litt mer tyn :D

 

Hei!

36C med Folding@home testet med full load å tempen steig opp til 41C (vifte styringen på vannkjølingen er på 4 hører viftene så vitt!)

Øk v-core til 1.4v

Og øk multiplisator eit trinn a gangen. test med prime95 får stabilitet :) 3800mhz er lite prob, er når man skal opp/over 4ghz man kan treffe på problemer :)

 

Hei!

Siden eg har brukt ASUS Turbo V EVO og auto klåkke så klarte den kl.til 3570Gh!

Å ståppet der! med deres info så prøvde eg å øke cpu frequensy opp men med cpu V 1.4 så frøys pcen momentant når eg passerte cpu F.275 eg senkte cpu F. men tempen steig opp til 55C! Så eg senkte cpu V fra 1.4V til 1.3525V tempen datt ned til 34C :new_woot:

ALSÅ Turbo V har nåkk forandret noen andre verdier som gjør att pcen min fryser tvert om eg øker cpu V. til 1.4V! (beklager for att eg ik veit vordan å oc! men eg har jo nå klart 3806.60Gh :new_woot: )

eg kan skrive inn alle verdiene som Turbo V har!?? de blir en del å skrive!

Lenke til kommentar

Turbo V setting

cpu frequency 271

cpu voltage 1.35625

cpu/nb voltage 1.25

dram voltage 1.65

vdda volt 2.5000

nb volt 1.1000

sb volt 1.11300

vddpce volt 1.11300

dram ctrl verf 0.500x

ht volt 1.2000

nb 1.8v volt 1.80200

vddr volt 1.20575

dram data verf 0.500x

ht 2447.06

slik er min setting nå!

ser dere noe som er feil så gjerne gi besked?

Endret av ADHDD
Lenke til kommentar

hmm, Det som eg har gjort på min 1090t BE er egentlig berre å sette opp v.core til 1.4.

og øke multiplisator til 19. Dette gir meg da 3800mhz. Dette er stabilt men over dette er det litt problemer.

Du som ikkje har ulåst multiplisator burde vel kanskje øke NB volt til rundt 1.2v (ikkje rør NB 1.8)

Pass også på ram frekvensen din som øker med FrontSideBus

Altså bruker du 1:1 mellom ram og FSB vil 200mhz FSB gi deg 200mhz ram. og 400mhz effektiv. (brukte dette som eit enkelt døme)

 

En ting eg virkelig sakner i bios er VTT, nåken som veit kva dette kallest i IV Formula?

Er jo ram som har mest å seie for amd systemer :) Så hadde vert kjekt å klare 6-6-6-18 @1600 eller 7-7-7-20 @1800 :)

Lenke til kommentar

Det er no ikkje så vanskelig å komme opp i 4 ghz er det?

Tok meg en tur innom bios og på andre forsøket var 4ghz stabilt ivertfall i 30min:)

 

post-211940-0-88479500-1292189700_thumb.jpg

 

Eneste eg har forandret på er:

Cpu-NB og HT er satt til 2ghz

ram er satt til stock

NB er satt til 1.225v

 

Ellers så var max load 48C*

Spenningen eg bruker virker overkill. men eg er usikker. skal teste med lavere en anna gang.

 

Edit; såg på Cpu-Z att fsb droppet eit par ganger. altså fra 200 og ned til <100

Kva faen er det for noko? ustabilitet, eller bare att cpu-z er pinlig nøyaktig. overdrive merket ingengting.

Endret av ThaBear
Lenke til kommentar

Kjernene vil da bli stock frekvens uten turbo. Er jo ikkje anna ein endrer. strømsparing så tenker du vel på Cool'n Quiet, som bare setter ned clock frekvensen får å spare strøm.

Da blir den 3.2ghz.

Men dette er da ikkje overclocking heller. Skal prøve å få turbo til å fungere med chip på 4ghz og turbo til 4.2-4 :) Men er nok ikkje lett :p

Nåken som veit korleis turbo fungerer? Er det ein + volt som kicker inn når turbo er igang?

Eller må den vere stabil på den gitte frekvensen som turbo gir med den v-core'n man velger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...