Gå til innhold

Åtekamera inni fuglekasse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usikker på om det blir for nærme.

Men betale så mye penger for et kamera som skal være i ei fuglekasse? :whistle:

 

Tror du kan finne andre løsninger som er mye billigere.

 

Selv har jeg nettopp bestillt et kamera hos komplett (D-Link DCS-2121), som forøvrig er på tilbud (47% :dribble:) til 895,- (før 1695,-)

 

Det har motion detection, som gjør at den kan starte opptak om noe beveger seg innen for en viss ramme du setter opp. God oppløsning 1280x1024 \ 10fps eller 640x480 30fps.

 

Den har både trådløst og Ethernettilkobling som gjør at du kan streame live heletiden. Den har også SD Kort, slik at du kan ta opptak direkte ned på SD brikken. (Eller en annen server på nettverket).

 

Den har også PoE (Power over Ethernet, tror jeg) som gjør at den kan få all strømmen via TP-kabelen, uten noen strømadapter.

 

Dette er kanskje et alternativ kamera du kan se på.

Er det på hytta eller annen plass, så passer sikkert kameraet du har funnet bedre.. Men usikker på hvor godt det er på nærthold.

Lenke til kommentar

Trenger den strøm hele tiden? kan den lades opp?

fordi det må være helt trådløst, kan ikke ha en lang strømkabel gjennom skogen og det er vel ikke vanntett?

Men hvis du finner et kamera som kunn egnet seg godt så hadde det vært fint, det viktigste er at det er trådløst! kan vel alltis lage en helt vanntett fuglekasse hvis jeg må.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...