Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Finnes det noen regler om parkering av andre foran ditt hus?


chris_90

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt å kjøpe et hus vi har leid i noen år, alt var greit men rett før kjøpet har eiierne endret på tomta. Det kan vi dessverre ikke gjøre noe med,for de sier at det kommune som har bestemt. Selv om kuttinga ser ganske rar ut. Garasjen vår og trappa ligger 4 meter fra selve veien, etter den nye planen går grensa rett fåran garasjen or rett fram videre.Altså det ble dratt inn flere meter helt inn til det er mulig. Folk parker så si rett foan huset av og til garasjen også. Siden vi leide huset, spilte det ingen rolle...

Jeg legger ut en tegning snart,litt vanskelig å forklare det her uten tegninga.

lurte bare om det er noen regler som sier at det skal være en slags avstand fra privat eiiendom elr noe lignende...for etter endringa av tomta så er ikke bilene parkert på vårt tomt.

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har tenkt å kjøpe et hus vi har leid i noen år, alt var greit men rett før kjøpet har eiierne endret på tomta. Det kan vi dessverre ikke gjøre noe med,for de sier at det kommune som har bestemt. Selv om kuttinga ser ganske rar ut. Garasjen vår og trappa ligger 4 meter fra selve veien, etter den nye planen går grensa rett fåran garasjen or rett fram videre.Altså det ble dratt inn flere meter helt inn til det er mulig. Folk parker så si rett foan huset av og til garasjen også. Siden vi leide huset, spilte det ingen rolle...

Jeg legger ut en tegning snart,litt vanskelig å forklare det her uten tegninga.

lurte bare om det er noen regler som sier at det skal være en slags avstand fra privat eiiendom elr noe lignende...for etter endringa av tomta så er ikke bilene parkert på vårt tomt.

Takker på forhånd :)

 

Det høres ut som om kommunen har ekspropriert eiendommen fra veien og 4 meter inn mot garasjen deres. Dette høres svært merkelig ut og kommunen må ha en grunn til å ekspropriere, jeg kan ikke skjønne hvorfor de har gjort det her.

 

Når det gjelder adgangen til å parkere på kommunal tomt vil dette følge av kommunale forskrifter.

 

Dersom det er slik at folk nå parkerer slik at dere ikke har adkomst til huset/ garasje lenger har dere vel en sak. Men jeg kommer ikke på noen paragraf å tufte drøftelsen på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...