Gå til innhold

Skal stille til valg som ATV i ops stø.


Mr. Sandåker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal stille til valg som ATV i ops stø avdelingen i hæren!

 

Har noe erfaring fra før med tanke på elevråd osv igjennomskolegangen, men vet at

det har lite til felles med en såpass høy tillitsstilling i forsvaret.

Er temmelig sikker på hva jeg begir meg utpå og vet at jeg vil og kan gjøre en bra jobb!

 

Men det jeg trenger hjelp til er, hva burde jeg få frem for å vise at jeg er rett mann?

Hva tror dere de ville se etter?

Burde jeg være blod seriøs og gå politikerstyle og kjøre alle sin sak?

Eller burde jeg være mer alslappet og ta det litt humoristisk, samt seriøst for å vise

at jeg mener det?

 

Har noen noe tillitsverv erfaring fra før?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke vært blodseriøs hvis jeg var deg. Det blir en balansegang mellom å være seriøs og motivert, og det å være en person som lett åpner seg for andre og kommuniserer lett. Det er i hvertfall min mening. Jeg er ATV på Gardermoen. Jeg har ingen tidligere erfaring som tillitsvalgt, utenom tillitsvalgt på rekrutten. Grunnen til at jeg ble valgt var delvis pga. den lille erfaringen herfra, men mest pga. de som valgte meg (andre ATV-er og den gang OTV-er) mente at jeg hadde de rette menneskelige og sosiale egenskapene. Du bør være entusiastisk, ærlig, seriøs, engasjert, motivert osv.

 

Uansett, blir du valgt tror jeg du ikke kommer til å angre. :) Jeg stortrives som ATV, og det har gjort min tjeneste mye bedre og er bare å anbefale! :)

 

Edit: Med andre ord, jeg tror det er bedre å være litt mer avslappet og kanskje humoristisk, men samtidig være seriøs og vite at du er motivert og engasjert til å få vervet. Du vil nok få en del "caser" eller spørsmål under intervjuet. Tenk over hva du blir spurt om og svar så godt og ærlig som mulig. Det er heller ikke negativt å være uenig med de som intervjuer, så lenge du kan argumentere for ditt synspunkt og være seriøs.

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...